جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پروژه ملیندا گیتس

ملیندا گیتس و همسرش بزرگ‌ترین خیریه جهان را اداره می‌کنند، اما ملیندا اخیراً روی توسعه حضور زنان در دنیای آی.تی تمرکز کرده است.

پروژه ملیندا گیتس
ملیندا که در سال ۱۹۸۷ مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه گرفته و بعداً MBA نیز دریافت کرده، معتقد است جایگاه زنان در فناوری باید بیشتر شود.

وی در مصاحبه با Backchannel گفت: سالی که من از رشته کامپیوتر فارغ‌التحصیل شدم، تعداد زنان فارغ‌التحصیل در این رشته نسبت به مردان ۳۷ درصد بود و متأسفانه امروز به ۱۸ درصد کاهش پیداکرده است.

به گفته وی آن سال رشته حقوق نیز همین وضع مشابه را بعد از کامپیوتر داشت اما امروز ۴۷ درصد از فارغ‌التحصیلان حقوق زن هستند. ملیندا افزود در رشته پزشکی نیز این رقم در سال ۱۹۸۴ حدود ۲۸ درصد بود که امروز رقم حضور زنان فارغ‌التحصیل در پزشکی به ۴۸ درصد رسیده است.

اینک ملیندا در حال مطالعه روی این موضوع است که چگونه می‌توان به افزایش حضور زنان در رشته‌های تِک و فناورانه کمک کرد و در حال جمع‌آوری اطلاعاتی است که باعث شود راه‌های تشویقی حضور زنان در فناوری را توسعه دهد.

وی از مردانه شدن تمام صنعت گیم ابراز نگرانی کرد و راه‌های توسعه هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی با استفاده از صدای زنان را بخشی از این تلاش عنوان کرد که کمپانی‌های فناور مانند اپل و … دنبال می‌کنند تا نقش زنان رد در آی.تی پررنگ‌تر کنند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *