جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تصادف شدید خودوری خودران گوگل

خودروی خودمختار گوگل که یک دستگاه لکسوس 450H بود، بعدازظهر روز جمعه در تقاطعی از شهر مانتین ویو (Mountain View) واقع در ایالات کالیفرنیا دچار یک سانحه رانندگی شد. شدت این تصادف به قدری زیاد بود که توانست عنوان شدیدترین تصادف خودروهای خودمختار گوگل را کسب کند!

تصادف شدید خودوری خودران گوگل

خودروهای خودمختار گوگل به مرحله تست اولیه و داخل جاده‌ای رسیده‌اند. گوگل در برخی از مسیرها و مناطق و طبق شرایط خاصی این خودروهای خودمختار را مورد آزمایش قرار می‌دهد. روز جمعه یکی از خودروهای خودمختار گوگل که لکسوس 450H بود دچار یک تصادف رانندگی نسبتا سنگین شد. پیش از این بارها و بارها تصادف‌های جزئی برای خودروهای خودمختار گوگل اتفاق افتاده بود اما تصادفی که بعد از ظهر روز جمعه رخ داد نسبت به تمام موارد پیشین سنگین‌تر بوده و توانسته عنوان شدیدترین تصادف خودروهای خودمختار گوگل را از آن خود کند!

اما دلیل این تصادف چه بوده است؟ آیا خودروی خودمختار گوگل مقصر بروز این حادثه بوده یا باز هم ما انسان‌ها با بی‌توجهی خود حادثه‌ای را ایجاد کرده‌ایم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که متاسفانه یا خوشبختانه مقصر بروز این حادثه راننده خودروی مقابل بوده که در تقاطع مورد نظر با سرعت بالا  از چراغ قرمز عبور کرده و به سمت راست خودروی خودمختار گوگل اصابت کرده است. از آنجایی که پروژه خودروهای خودمختار گوگل در مرحله‌های تست‌های مقدمانی به سر می‌برد، گوگل این خودروها را به همراه یک سرنشین که از مهندسین این شرکت است روانه جاده می‌کند.

خودروی حادثه دیده که یک دستگاه لکسوس 450H بوده هم یک سرنشین را به همراه داشته که در واقع تنها از منظره موجود و رانندگی خودمختار اتومبیل لذت می‌برده است. خوشبختانه پس از وقوع تصادف هیچ آسیبی جی به این مهندس گوگل و همچنین راننده خودروهای مقابل وارد نشد. بنابراین حادثه مورد نظر هیچ صدمات جانی را به همراه نداشته است. بر اساس محاسبات دقیق خودروی خودمختار گوگل، هنوز زمان زیادی تا قرمز شدن چراغ تقاطع برای عبور آن باقی مانده بود و تنها 6 ثانیه از سبز شدن چراغ می‌گذشت.

گوگل به منظور روشن‌تر کردن موضوع توضیحات ویژه‌ای را ارائه کرده و به طور دقیق مقصر حادثه رانندگی ایجاد شده را توصیف کرده است. گوگل اشاره داشته که متاسفانه 94 درصد از سوانح رانندگی به دلیل بی‌دقتی و عدم توجه انسان‌ها به مقررات راهنمایی و رانندگی رخ می‌دهد، بنابراین روی کار آمدن خودروهای مستقل و خودمختار که پیرو بی‌چون و چرای مقررات تعیین شده هستند، می‌تواند تاثیر محسوسی در کاهش تصادف و تلفات داشته باشد.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *