جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تفاهم نامه TDD-LTE بین نوکیا و شاتل

دوشنبه شب در مراسمی با حضور وزیران ارتباطات ایران و فنلاند، مدیرعامل نوکیا و رییس هیات مدیره شرکت شاتل به نمایندگی از کنسرسیوم دارندگان فرکانس TDD-LTE ، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت فنلاندی نوکیا برای گسترش این تکنولوژی در کشور بسته شد.

تفاهم نامه TDD-LTE بین نوکیا و شاتل

بنابر اظهارات محمد حسن شانه ساز زاده، رییس هیات مدیره شاتل قرار است براساس این تفاهم‌نامه از دانش فنی و راهکارهای نوکیا برای ارائه سرویس TDD-LTE در کشور استفاده شود.  شرکت نوکیا با داشتن 114 هزار نیرویی انسانی و 27 میلیارد یورو  درآمد سالانه یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های دارنده دانش فنی درزمینه شبکه موبایل است.

حدود یک ماه پیش کنسرسیومی که عمده سهام آن در اختیار شرکت‌های شاتل، های‌وب و پیشگامان کویر یزد بود ، توانستند برنده مزایده دریافت فرکانس TDD-LTE از سویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شوند. شرکت‌های دارنده مجوز ارتباطات ثابت(FCP) که قصد ورود به این بازار را دارند می‌توانند از امکانات شبکه این کنسرسیوم، سرویس‌های خود بر بستر TDD-LTE را ارائه کنند.

با کمک فناوری TDD-LTE فارغ از بستر کابل مسی، شرکت‌های اینترنتی امکان ارایه سرویس‌های اینترنت وایرلس با سرعت بالا تا سقف ۱۵۰ مگابیت برثانیه را خواهند داشت. براساس برنامه کنسرسیوم یاد شده ، خدمات بر بستر این شبکه جدید تا ۶ ماه

آینده در شهرهای بزرگ کشور و به صورت عمومی در اختیار کاربران نهایی قرار خواهد گرفت

منبع روابط عمومی شاتل

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *