جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با اپلیکیشن جت سئو آشنا شوید

بسیاری از افراد از جمله مدیران و کارشناسان مارکتینگ تصور میکنند که تنها راه یافتن جایگاه سایتهای اینترنتی مشاهده رتبه الکسای آن‌هاست.  رتبه الکسا هر چند یک شاخص ارزیابی ( ولو بسیار کلی و ضعیف و قابلیت دور زدن  ) به شمار می‌رود اما متخصصان آی تی می‌دانند که رتبه های سایت‌ها و کلمات کلیدی آنها در جست و جوی گوگل یک شاخص دقیق و با قابلیت محاسبه مداوم است. هرچند مدیران سایت‌ها با استفاده از ابزارهای مختلفی قادر به مشاهده این رتبه‌ها هستند اما حالا یک اپلیکیشن به نام جت سئو این امکان را به مدیران سایت‌ها و مدیران مارکتینگ و سئوکارها می‌دهد که رتبه سایت‌ها در کدام کلمه‌ها بهتر است.

با اپلیکیشن جت سئو آشنا شوید

رضا شیرازی مدیر تولید کننده این اپلیکیشن که خود در زمینه سئو تجربه زیادی را دارد  می‌گوید :

دلیل اصلی که این اپلیکیشن را درست کردیم این بود که خودمان به آن خیلی بهش نیاز داشتیم، در حال حاضر ابزار رسمی برای اینکه یک مدیر سایت رتبه های خودش را در گوگل را مشاهده کنیم نداریم و ابزار گوگل کنسول (وبمسترتولز سابق) هم میانگین رتبه در یک ماه گذشته در مکان های مختلف را ارائه می‌دهد که خیلی وقت ها با رتبه فعلی سایت تفاوت زیادی داره. بنابراین مدیر سایت مجبور هست که کلمات را خودش در گوگل جستجو کنه و نتایج را بررسی کنه که کار زمان گیری هست و خیلی وقت ها باعث میشه که متوجه تغییرات گوگل نشود.

به گفته رضا شیرازی  رتبه های گوگل در دسکتاپ و موبایل با هم کمی تفاوت دارد و این موضوع به خاطر الگوریتم Mobilegeddon هست که گوگل سال گذشته منتشر کرد و ایندکس موبایل و دسکتاپ را از هم مجزا در نظر گرفت. در موارد خاص رتبه های گوگل بر اساس مکان جغرافیایی، زبان وتاریخچه جستجو تفاوت خواهد داشت، اما این امکان وجود دارد که رتبه های گوگل را بدون در نظر گرفتن موارد فوق و بر اساس رتبه واقعی دریافت کرد. نرم افزار جت سئو، بر همین اساس کار میکند و البته رتبه موبایل را در نظر می‌گیرد.

از شیرازی می‌پرسیم چرا این اطلاعات برای مدیران سایتها مفیداست او می‌گوید:‌

«سایت های اینترنتی همیشه به دنبال این هستند که بازدید خودشان را افزایش دهند، برای اینکه بازدید سایت افزایش پیدا بکنه سه راه وجود دارد: تبلیغات ، افزایش ورودی از گوگل  و افزایش تعداد افرادی که به صورت مستقیم به سایت مراجعه می کنند. از بین این سه روش با توجه به اینکه ورودی گوگل هزینه مستقیمی ندارد، هدفمند هست و نرخ بازگشت سرمایه گذاری بالایی دارد.»

با این حال این اپلیکیشن هنوز در حال تکمیل است از شیرازی میپرسیم اگر این اپ هیستوری رتبه کلمات رو حفظ میکرد بهتر قابل مقایسه نبود؟ او می گوید :

« بله همینطوره، البته در حال حاضر در جت سئو امکان گرفتن خروجی اکسل از رتبه های سایت در بازه های زمانی مختلف وجود داره و تاریخچه رتبه های سایت در کلمات کلیدی مختلف را بر روی نمودار نشان می دهد. »

و در آخر از شیرازی میپرسیم چرا تعداد وب سایتهای رقیب در این اپلیکیشن محدود است؟

او پاسخ میدهد : « دلیل این موضوع این هست که خروجی نتایج سایت و رقبا بر روی نمودار بر روی گوشی نمایش داده می شود و با توجه به اندازه کوچک صفحه نمایش عملا نمایش تعداد زیاد رقبا باعث میشه که نمودار حالت کاربردی بودن خودش را از دست داده  و بیش از حد شلوغ شود. »

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *