جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


همه اطلاعات درباره iOS 10

نسخه دهم سیستم‌عامل iOS  برای آی‌فون‌ها و آی‌پدهای شرکت اپل، در تاریخ 13 ژوئن 2016 میلادی و در رویداد WWDC معرفی شد. پس از این، اپل نسخه‌های آزمایشی متعددی را پیش روی کاربران قرارداد. این در حالی است که نسخه نهایی iOS 10 از تاریخ 13 سپتامبر (23 شهریورماه) پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. با توجه به شرایط موجود در خصوص عرضه به‌روزرسانی جدید بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران، به‌نظر می‌رسد کاربران دستگاه‌های هوشمند اپل در کشورمان از صبح چهارشنبه 24 شهریور امکان دریافت این به‌روزرسانی را داشته باشند.

همه اطلاعات درباره iOS 10

پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف

iOS 10 در قالب یک به‌روزرسانی رایگان برای دستگاه‌های زیر عرضه خواهد شد:

· آی‌پد 4 و دستگاه‌های جدیدتر (آی‌پد 4، آی‌پد ایر، آی‌پد ایر 2، آی‌پد پروهای 9.7 و 12.9 اینچی)

· آی‌پد مینی و دستگاه‌های جدیدتر (آی‌پد مینی 2، آی‌پد مینی 3، آی‌پد مینی 4)

· آ‌ی‌پاد تاچ نسل ششم

· آیفون 5 و گوشی‌های جدیدتر (آیفون 5، آیفون 5c، آیفون 5s، آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیفون 6s، آیفون 6s Plus و آیفون SE).

 

تغییرات و به‌روزرسانی‌ها

در قالب به‌روزرسانی جدید، شاهد تغییرات ظاهری و کاربردی در قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل iOS خواهیم بود.

 

بهبود رابط کاربری

اپل طراحی جدیدی را برای رابط کاربری سیستم‌عامل iOS، به‌ویژه در قسمت تعامل با قفل صفحه‌نمایش و هشدارها درنظر گرفته است. با توجه به بهره‌گیری از نسل دوم سنسور تاچ آیدی در آیفون 6s و 6s Plus این امکان وجود خواهد داشت تا با لمس کلید هوم، سریعا به هوم‌اسکرین گوشی دسترسی داشته باشید. با وجود این، اپل قابلیت جدیدی به عنوان Raise to Wake را هم برای به‌روزرسانی جدید درنظر گرفته تا با برداشتن گوشی، قفل آن بازشده و دسترسی به هوم‌اسکرین به‌طور خودکار فراهم شود. گزینه Slide to Unlock هم جای خود را به گزینه Press Home to Open خواهد داد تا با استفاده از تاچ‌ آیدی، بلافاصله قفل باز شده و یا اینکه صفحه ورود کد عبور نمایان شود.

تعامل با هشدارهای روی صفحه‌نمایش هم به نحوی بهینه شده که با استفاده از انواع و اقسام میان‌برهای ویژه (برپایه استفاده از قابلیت لمس سه‌بعدی)، بدون بازکردن قفل گوشی، هشدارها را مدیریت کنید. پذیرش درخواست‌ها، پاسخ دادن به پیامک‌ها و یا استفاده از لمس سه‌بعدی برای پاک‌کردن نمایش تمامی هشدارها، از جمله قابلیت‌های موجود در این بخش است. مرکز کنترل گوشی هم امکان شخصی‌سازی بیشتر گزینه‌ها را پیش روی شما قرار می‌دهد.

 

Siri

در به‌روزرسانی جدید، امکان استفاده از دستیار هوشمند سیری در اختیار برنامه‌های جانبی (علاوه بر آن‌هایی که توسط اپل توسعه یافته‌اند) قرار خواهد گرفت. سیری از نرم‌افزارهایی مانند اسلک، واتس‌اپ، اوبر و پینترست پشتیبانی می‌کند.

 

تایپ سریع

متخصصان اپل سیری را به صفحه‌کلید iOS هم اضافه کرده‌اند. با این تفاسیر استفاده از هوش مصنوعی امکان پیش‌بینی بهتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت تایپ سریع یا QuickType هم استفاده بهتر از اطلاعات برنامه‌های دیگر را میسر خواهد ساخت. به عوان مثال، در صورتی که کاربری از شما موقعیتتان را سوال کند، کوئیک تایپ، مکان شما را در لیست پاسخ‌های پیشنهادی قرار می‌دهد. علاوه بر این، اموجی‌های جدید هم به مجموعه شکلک‌های قابل استفاده اضافه شده‌اند.

 

تشخیص رطوبت

در نسخه آزمایشی ویژه توسعه‌دهندگان قابلیت تشخیص ورود رطوبت به درگاه لایتنینگ نیز به دستگاه‌های اپل اضافه شده است. از همین رو، در صورتی که رطوبت در این درگاه شناسایی شود، پیغامی برای جداکردن کابل شارژر از دستگاه به کاربر نمایش داده می‌شود.

 

نرم‌افزار Photos

در کنار سیستم تشخیص چهره در نرم‌افزار Photos، حالا سیستم تشخیص اشیا و صحنه‌ها نیز به این نرم‌افزار اضافه شده است. علاوه بر این، سربرگ جدیدی به نام Memories هم عکس‌هایی با برچسب زمانی یا مکانی مشخص و مشابه را در کنار هم قرار می‌دهد. ایجاد خودکار ویدئوهای قابل ویرایش نیز از دیگر به‌روزرسانی‌های قابل توجه در این بخش است.

 

دوربین

نرم‌افزار دوربین حالا در آیفون 6s، آیفون 6s Plus، آیفون SE و آی‌پد پرو 9.7 اینچی یا دستگاه‌های جدیدتر، از عکس‌برداری با فرمت RAW در دوربین پشتی دستگاه پشتیبانی خواهد کرد.

 

نقشه

طراحی مجدد رابط کاربری در نرم‌افزار نقشه هم امکان دسترسی آسان به کنترلرها را با کشیدن انگشت از پایین به بالا روی صفحه‌نمایش فراهم می‌کند. علاوه بر این، برنامه نقشه از این به بعد مکان خودروی پارک شده شما را هم به خاطر می‌سپارد. رابط کاربری ویژه مسیریابی هم با تغییرات جدید در دسترس خواهد بود.

 

موسیقی

اپل موزیک حالا با رابط کاربری ساده‌تر، تمرکز بیشتری روی نیازهای روزمره کاربران دارد. به عنوان نمونه، نمایش متن آهنگ‌ها روی صفحه‌نمایش امکان‌پذیر خواهد شد.

 

نرم‌افزارهای ارتباطی

نرم‌افزار News با طراحی مجدد، حالا در قالب بخش‌های جداگانه در اختیار کاربر خواهد بود تا مرور اخبار و یا ثبت‌نام در سرویس‌های مختلف، ساده‌تر شود. نرم‌افزار Phone هم امکان خواندن متن پیام‌های صوتی ذخیره‌شده را فراهم می‌کند. برنامه Messages نیز از قابلیت‌هایی مانند ورود خودکار اموجی‌ها، نمایش پیام‌ها در قالب طرح‌های گرافیکی حبابی شکل و تمرکز بیشتر روی مدیریت لینک‌ها بهره‌مند خواهد شد.

 

زنگ بیدارباش

قابلیت جدید به نام Wake Alaram راهکاری است برای ایجاد نظم در ساعت به خواب رفتن و بیدار شدن شما از خواب. این قابلیت می‌تواند هشدارهایی را برای یادآوری زمان مناسب به خواب رفتن، پیش روی شما قراردهد.

 

حذف نرم‌افزارهای پیش‌فرض

در قالب استفاده از iOS 10 این امکان را خواهید داشت تا اکثر نرم‌افزارهای پیش‌فرض iOS را حذف کنید. به عنوان مثال، امکان حذف نرم‌افزارهایی مانند Stocks، Mail، Maps، Calendar و البته نصب مجدد آن‌‌ها را از  اپ‌استور خواهید داشت.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *