جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خطر مختل شدن اینترنت فیسبوکی

انفجار موشک فالکون 9 در هفته گدشته برای دو نفر بسیار شوک‌آور بود؛ اولی الون ماسک، بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس که آینده شرکتش اکنون تحت سوال قرار گرفته و دومی مارک زاگربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک.

خطر مختل شدن اینترنت فیسبوکیخطر مختل شدن اینترنت فیسبوکی

محموله‌ای که روی موشک فالکون 9 از بین رفت، یک ماهواره ارتباطات بود که قرار بود دسترسی مردم آفریقا به اینترنت را تسهیل کند.

این ماهواره بخشی از طرح جامع علنی شده فیسبوک برای متصل کردن همه ساکنان زمین، به ویژه مناطق دورافتاده به اینترنت بود. زاکربرگ می‌خواهد که همه به اینترنت یا به عبارت دیگر، فیسبوک، دسترسی داشته باشند. اما انفجار روز پنجشنبه باعث شد تا رویای زاکربرگ بر باد برود.

این طرح با نام رسمی Internet.org در سال 2013 با هدف ارائه اینترنت به دو سوم مردم جهان که از آن بی‌بهره‌اند، آغاز شد. پلت‌فرم اصلی این طرح که در سال 2015 به مبانی رایگان تغییر نام داده بود، شامل تعداد اپلیکیشن و خدمات مانند تجارت هوشمند است و شرکت فیسبوک قصد داشت برای متصل کردن مردم به این طرح، دستگاههای مانند ماهواره اخیر و یک پهپاد  جدید موسوم به Aquila را برای انتقال اینترنت از آسمان به کار بگیرد.

پهپاد مذکور یک پرواز آزمایشی انجام داده اما ماهواره جدید فیسبوک در آتش موشک حاملش سوخت.

 

با اینحال شرکت فیسبوک اظهار کرده که این پایان راه برای طرح جامع آن نیست بلکه  تلاش‌ها برای عملی کردن آن ادامه خواهد داشت.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *