جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


علت اتمام سریع بسته اینترنت

بدون تردید پایان یافتن سریع حجم اینترنت موبایل بارها شما را متعجب کرده است. اگرچه عدم مدیریت میزان حجم شارژ شده اینترنت، استفاده از اپلیکیشن‌‌های تصویری چون اینستاگرام و غیر فعال‌سازی سرویس‌های گوشی که مدام در حال دانلود به‌روزرسانی‌ها هستند، عمده دلایل تمام شدن زودهنگام حجم اینترنت موبایل است؛ اما عده‌ای از کاربران نظر دیگری دارند! در همین ارتباط حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرده که تاکنون هیچ موردی دال بر کم‌فروشی و «گیگ‌خوری» اینترنت دیده نشده و در صورت دریافت گزارش مستند از حجم‌خوری، رگولاتوری آن را پیگیری خواهد کرد.

علت اتمام سریع بسته اینترنت


جوشقانی با بیان اینکه شاید در بسیاری مواقع بی توجهی کاربران به صرف وقت در شبکه‌های اجتماعی، باعث مصرف حجم زیادی از اینترنتشان می‌شود، ادامه داد: «کاربران بدون آنکه متوجه گذشت زمان باشند در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و متوجه نمی‌شوند که حجم زیادی از بسته اینترنتشان در این بازه زمانی به اتمام می‌رسد. موضوع دیگر بحث بدافزارها است که ممکن است هم حجم اطلاعات گوشی را جابجا کرده و یا اینکه در استفاده از بسته‌های اینترنتی مشترک، اختلال ایجاد کند.»

سرپرست معاونت نظارت رگولاتوری با اشاره به اینکه بدافزارها در بسیاری از موارد برای مشترکان موبایل مشکل ایجاد می‌کنند، افزود: «اینکه کاربر بدون اطلاع، نرم‌افزاری را روی موبایل خود نصب می‌کند و در کنار آن نیز یک نرم‌افزار مخرب نصب شده است، باعث می‌شود کاهش حجم اینترنت و به نوعی گیگ‌خوری اتفاق بیافتد. اگر با مصداقی مواجه شویم که اپراتوری حتی یک مورد در حق مشترکی اجحاف کرده باشد و مثلا به میزان حجم اینترنتی که فروخته است، به مشترک واگذار نکرده و حجم‌خوری کرده باشد، به شدت با آن برخورد خواهد شد و حتی در رسانه‌ها اعلام عمومی خواهیم کرد.»

فلاح جوشقانی با تاکید براینکه تا این زمان، بررسی‌ها نشان نمی‌دهد که اپراتورهای موبایل و اینترنت، این اقدام را انجام داده باشند گفت: «در صورتی که کاربران شک دارند می‌توانند ریز مصرفشان را از اپراتورهای خود بخواهند. در این زمینه می‌توانند به پرتال اپراتور مراجعه کرده و با درج شناسه و اکانت، ریز مصرف خود را ببینند و اگر با مورد متناقضی برخورد کردند ابتدا به اپراتور و سپس به سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ اعلام کنند.»

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *