جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت ADSL روی موبایل

با توجه به وابستگی هر چه بیشتر مردم به سرویس‌های اینترنتی، ضرورت افزایش کیفیت سرویس اینترنت بیشتر احساس می‌شود.
اینترنت ADSL روی موبایل
یک ارائه‌دهنده خدمات ارتباطات ثابت از ارائه‌ خدمات اینترنت بی‌سیم در شیراز، تهران و مشهد خبر داد و گفت: اولویت راه‌اندازی این سرویس در اماکن عمومی از جمله فرودگاه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، مراکز تفریحی بزرگ و ایستگاه‌ها است.


محمد علی یوسفی‌زاده در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه کیفیت AQA از ارائه‌ خدمات اینترنت بی‌سیم در شیراز، تهران و مشهد خبر داد و گفت: مراحل آزمایشی این طرح نهایی شده است و اولویت راه‌اندازی این سرویس در اماکن عمومی از جمله فرودگاه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، مراکز تفریحی بزرگ و ایستگاه‌ها است.

وی گفت: در روند جهانی نرخ های قیمت اینترنت 3G و 4G موبایل گران‌تر از وای.فای است؛ علاوه بر این اینترنت موبایل به ویژه در سرعت‌های بیش از ۱۰ مگابیت بر ثانیه مصرف باتری به مراتب بیشتری نسبت به وای.فای دارد که استفاده از پاور بانک‌ها را فراگیر کرده است. مجموع این عوامل ضرورت به توسعه وای.فای را تشدید کرده است که در همین راستا شاهد توسعه وای.فای در اماکن عمومی هستیم.

این ارائه دهنده خدمات ارتباطات ثابت با بیان اینکه این اقدام با هدف دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر مشترکان به ارتباطات باکیفیت اجرا شده است، تاکید کرد: با این امکان مشترکان سرویس اینترنت ثابت می‌توانند در مکان‌های عمومی که شرکت متبوع سرویس اینترنت عمومی ارائه می‌دهد، از اینترنت بی‌سیم با قیمت ADSL استفاده کنند.

وی درباره جزئیات ارائه این سرویس، توضیح داد: در این سرویس مشخصات مشترک روی ابزار مورد استفاده (برای مثال موبایل) از طریق سامانه رگولاتوری تائید می‌شود و سپس مشترک امکان دسترسی به سرویس اینترنت بی‌سیم عمومی را خواهد داشت.

به گفته یوسفی زاده، خدمات WiFi عمومی تحت نظارت حاکمیت است و ضوابط آن توسط وزارت ارتباطات تعیین شده است.

یوسفی‌زاده تصریح کرد: توسعه رسانه‌های تعاملی یکی از اجرای روند آینده فناوری است و دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به ارتباطات باکیفیت یکی از پیش‌نیازهای توسعه رسانه‌های تعاملی در ایران است.

به گفته مدیرعامل ارتباطات ثابت آسیاتک، با توجه به وابستگی هر چه بیشتر مردم به سرویس‌های اینترنتی، ضرورت افزایش کیفیت سرویس اینترنت بیشتر احساس می‌شود که بر همین اساس دوره جایزه کیفیت با هدف افزایش سطح کیفی ارائه‌ خدمات و افزایش رضایت مشترکان از نمایندگان این ارائه‌دهنده خدمات ارتباطات ثابت هر ساله برگزار می‌شود.

وی همچنین به مصوبه‌ ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کاهش تعرفه‌ پهنای‌باند شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت‌های اپراتورهای FCP اشاره کرد و گفت: در این مصوبه‌ تعرفه‌ها به صورت پلکانی بر حسب میزان مصرف کاهش یافته است و امکان کاهش قیمت اینترنت برای مصرف کننده نهایی را فراهم کرده که در رقابت بازار افزایش کیفیت توام با کاهش قیمت در دستور کار ارائه‌دهندگان سرویس خواهد بود.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *