جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بی اطلاعی مدیر تلگرام از انتقال سرورهایش

مدیر تلگرام درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واقعا قرار است سرورهایتان را به داخل ایران بیاورید؟ گفته است: نمی‌دانم این اخبار از کجا نشأت می‌گیرد.

تعجب مدیر تلگرام از خبر انتقال سرورهایش به ایران
در حالیکه تلگرام برای ادامه فعالیتش در کشور نیازمند انتقال سرورهایش به داخل کشور شده اما مدیر این پیام‌رسان منشأ انتشار این قبیل اخبار را هنوز نمی‌داند.


روز گذشته هم‌زمان با افتتاح اولین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی در ایران، مدیر‌عامل افرانت –متولی این دیتاسنتر- با بیان اینکه تلگرام موظف شده تا پایان سال سرورهایش را به داخل ایران بیاورد در غیر این صورت خدمات‌دهی آن متوقف می‌شود، گفت: یکی از شرکت‌هایی که از آن برای موجودی ظرفیت استعلام شده، ما بودیم.

فریدون قاسم‌زاده در تکمیل صحبت‌هایش به صراحت گفت که ما با تلگرام هیچ مذاکره‌ای نداشته‌ایم اما دولت ایران چند شرکت از جمله افرانت را برای میزبانی انتقال سرورهای تلگرام به ایران تعیین کرده است.

اما با این حال پاول دروف –مدیر تلگرام- در پاسخ به سوال یکی از کاربران ایرانی توئیتر مبنی بر اینکه واقعا قرار است سرورهایتان را به داخل ایران بیاورید؟ گفته است: نمی‌دانم این اخبار از کجا نشأت می‌گیرد.

وی همچنین در ارتباط با توئیت دیگری که برگرفته از صحبت‌های روز گذشته قاسم‌زاده مبنی بر استعلام دولت از چند شرکت اینترنت برای استقرار سرورهای تلگرام در ایران، گفته است که اصلا هیچ شناختی از افرانت ندارم.

مدیر‌عامل این شرکت اینترنتی روز گذشته در بخشی از سخنانش عنوان کرد که قرار است سرورهای تلگرام به داخل کشور بیاید و یکی از کمپانی‌های در نظر گرفته شده افرانت است اما در ادامه صحبت‌های خود را تکمیل کرد و گفت که تمامی استعلامات از سوی مسئولان کشور انجام شده و هیچ مکاتبه‌ای با تلگرام نداشته‌اند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *