جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


100 میلیارد تومان خرید اینترنتی در یک ماه

در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌‌های بزرگ جهان نظیر Macy’s در حال تعطیلی فروشگاه‌‌های فیزیکی و توسعه فروشگاه‌های مجازی خود هستند، در ماه‌های گذشته سهم اینترنت از خرید الکترونیکی کشور با 3 هزار میلیارد تومان پرداخت اینترنتی، از سه درصد بیشتر نشد. این می‌تواند دلایلی چون عدم آگاهی صاحبان کسب و کارهای سنتی، ضعف زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در راه‌اندازی سیستم‌های فروش داخلی، رابطه کمرنگ ایران با تجارت بین‌الملل و عدم اطلاع شهروندان نسبت به پرداخت‌های الکترونیکی داشته باشد. این مهم باعث شده تا برخلاف کشورهای پیشرو در تجارت الکترونیک، نقش اینترنت به‌عنوان اصلی‌ترین ابزار توسعه این نوع تجارت در خرید و فروش روزانه تجارت در ایران هر سال کم‌رنگ‌تر شود.

100 میلیارد تومان خرید اینترنتی در یک ماه


آمار “شرکت شاپرک” نشان می‌دهد مردم در خرداد سال‌جاری روزانه حدود 928هزار بار برای پرداخت به اینترنت مراجعه کرده‌اند و همچنین تنها صد میلیارد تومان از طریق اینترنت صرف خرید و فروش کالا و دیگر امور از جمله پرداخت و قبض و خرید شارژ موبایل شده است. به این ترتیب، هر فرد ایرانی بالای 18سال در خرداد ماه سال جاری به طور میانگین تنها 54هزار تومان از طریق اینترنت تراکنش انجام داده است که این رقم در روز از 1750تومان فراتر نمی‌رود.

تعداد خرید اینترنتی هر ایرانی بالای 18سال در خرداد ماه کمتر از یک بار بوده و با فراگیر‌شدن اینترنت موبایل و خطوط اعتباری تلفن همراه، پای موبایل نیز به تجارت الکترونیک کشور باز شد تا به این ترتیب، خرید‌های آنلاین به اینترنت و پایانه‌های فروش خلاصه نشود. به گزارش دنیای اقتصاد، با وجود اینکه ضریب نفوذ موبایل در بین مردم باعث شده صاحبان کسب و کار از پتانسیل این وسیله ارتباطی فراگیر در توسعه تجارت غافل نشده و نهایت استفاده را از آن داشته باشند، اما آمار شرکت شاپرک در خردادماه سال جاری نشان می‌دهد سهم موبایل از پرداخت‌های الکترونیک در یک سال گذشته روند نزولی داشته تا رقم آن در خرداد ماه سال جاری به 92/ 11درصد کاهش یابد و فقط بالغ بر 12هزار میلیارد تومان باشد.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *