جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خالکوبی هوشمند

گروهی از دانشجویان دکتری دانشگاه ام.آی.تی با همکاری محققان شرکت مایکروسافت پوشیدنی جدیدی برای کنترل گوشی‌های همراه از راه دور ابداع کرده‌اند.

خالکوبی هوشمند
اختراع گروه محقق دانشگاه ام.آی.تی یک تاتوی موقت است که با هک کردن آن بر روی پوست بدن می‌توان هم گوشی‌ها را کنترل کرد و هم با استفاده از فناوری ان.اف.سی داده‌های مختلف را به اشتراک گذاشت.


فناوری یاد شده DuoSkin نام دارد و با استفاده از آن می‌توان مدارهای الکتریکی را با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی طراحی کرد و سپس این مدارها را در قالب تاتو بر روی پوست بدن چسباند. تعاملی بودن این مدارها راه را برای کنترل گوشی‌ها از راه دور و بدون لمس آنها هموار می‌کند.

این برچسب‌های الکتریکی می‌توانند سه کارکرد داشته باشند تبدیل پوست به ابزار کنترل محصولات برقی، تغییر رنگ بر حسب دمای پوست و استخراج داده از داخل آن. در یک مورد دانشجویان با نصب ال.ای.دی در تاتوهای یاد شده آن را به نمایشگری با رنگ‌های متغییر مبدل کردند.

این اولین‌بار نیست که برای طراحی برچسب‌های پوستی هوشمند تلاش می‌شود. در سال ۲۰۱۰ یکی از دانشجویان دانشگاه کارنگی ملون با همکاری محققان مایکروسافت محصولی به نام اسکین پوت ابداع کرد که کارکردهای کنترلی مشابهی را برای مچ دست انسان ایجاد می‌کرد. با استفاده از این ابزار تغییر رنگ دست، باز و بسته کردن قفل درها و … ممکن بود.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *