جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هک کامپیوتر با صدای هارد

محققان امنیتی به تازگی روشی کشف کرده‎اند که به کمک آن می‎توان از صدای‎های تولید شده توسط حافظه کامپیوتر (هارد) برای هک کردن دستگاه استفاده کرد. شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی به کمک همین صداها می‎توان اطلاعات کاربر را بدون شناسایی شدن جمع‎آوری کرد.

هک کامپیوتر با صدای هارد

همانند گرامافون‎های قدیمی، هاردهای مکانیکی نیز دارای بازویی هستند که به کمک آن فرایند خواندن و نوشتن اطلاعات صورت می‎گیرد و در هنگام حرکت صداهای مختلفی از خود تولید می‎کند. به کمک نوع خاصی از بدافزارها هکرها می‎توانند این صداها را دریافت و به کمک آن‎ها به اطلاعات در حال ذخیره بر روی حافظه پی ببرند. این صداها می‎توانند شامل اطلاعات بسیار مهمی مانند کلیدهای رمزنگاری باشند.

اما این روش مشکلاتی نیز دارد. برای مثال فقط تا فاصله 180 سانتی متری می‎توان از آن استفاده کرد و سرعت انتقال اطلاعات آن از 180 بیت بر دقیقه فراتر نمی‎رود. شاید این سرعت برای انتقال داده‎های بزرگ چندان مناسب نباشد ولی با همین سرعت می‎توان یک کلید رمزنگاری را تنها در 30 دقیقه دریافت کرد. هم‎چنین با این روش فقط می‎توان از هاردهای مکانیکی اطلاعات دریافت کرد و حافظه‎های SSD در مقابل آن مصون هستند.
منبعEngadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *