جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دستگاه اکسیژن‌ساز ، نسخه ایرانی

بدون شک بارها بیمارانی را دیده‌ایم که سلامت و حیاتشان به کپسول‌های بلند و سفیدرنگ “اکسیژن” وابسته است. بیماران ریوی و تنفسی مصرف‌کنندگان عمده اکسیژن‌سازها هستند، دستگاه‌هایی که تاکنون با صرف هزینه‌‌های گزاف از خارج از کشور تامین می‌شد. اما علی ابراهیمی، مدیرعامل نفس‌یار طب می‌‌گوید موفق شده تا نمونه ایرانی دستگاه اکسیژن‌ساز را با نصف قیمت‌ نمونه‌های خارجی طراحی و به تولید انبوه برساند. ابراهیمی می‌گوید پس از گذشت 3 سال از آغاز این پروژه و علیرغم تمامی مشکلات و کاستی‌ها، مراحل ساخت دستگاه به خوبی پیش رفت و با راه اندازی خط تولید از نمونه‌های صنعتی نیز فراتر رفتیم و این دستگاه به صورت انبوه در کشورمان تولید شد.

دستگاه اکسیژن‌ساز ، نسخه ایرانی


علی ابراهیمی در خصوص کارکرد این دستگاه گفت: “هوای موجود در اطراف ما فقط حاوی 21 درصد اکسیژن است و بیمارانی که نتوانند اکسیژن مورد نیاز خود را از هوا تامین کنند، دچار مشکلاتی می شوند و ناچارند از یک دستگاه‌ با توانایی تولید اکسیژن خالص استفاده کنند. پیش از این کپسول‌های حاوی اکسیژن خالص توسط بیماران قرار می‌گرفت که دارای مشکلات و معایب خاص خود بود از جمله آن که صرفا اکسیژن مورد نیاز 8 ساعت بیمار را تامین می کرد؛ اما با ورود فناوری‌های جدید دستگاه های اکسیژن ساز در قالب ها و شکل های گوناگون وارد بازار سلامت شدند و کاربردهای فراوان خود را نشان دادند.”

این فعال فن‌آور با اشاره به موفقیت آزمایشات و پشت سر گذاشتن مراحل متعدد آزمایش و ارزیابی اکسیژن‌ساز این شرکت، گفت: “این محصول با حمایت معاونت علمی و فناوری در نهایت توانست تاییدیه‌های لازم از جمله پروانه تولید و فروش را وزارت بهداشت کسب کند و به بازار تجاری وارد شود.

مدیرعامل شرکت نفس‌یارطب با بیان این‌که نمونه داخلی با کیفیتی معادل نمونه های مشابه اروپایی، به قیمتی حداقل یک دوم آن محصولات عرضه می‌شود، ادامه داد: “دستگاه‌ها باید توانایی تولید حداقل 90 درصد اکسیژن خالص نسبت را به توان اسمی‌شان که عموما به صورت لیتر بر دقیقه بیان می‌شود، دارا باشند. خوشختانه دستگاه ایرانی دارای چنین قابلیتی است ضمن آن که دارای به روز‌ترین استانداردهای جهانی از جمله CE اروپاست. یکی از ضعف های عمده محصولات وارداتی این بود که بسیاری از سنسورها و آلارم‌ها برای ارزان تر تمام شدن قیمت نهایی دستگاه و ارائه نکردن خدمات پس از فروش از روی دستگاه حذف می‌شد که همین امر مشکلات بزرگی را برای کاربران به همراه داشت. اما این محصول از تمامی سنسورها و هشداردهنده های مورد نیاز برای استفاده بهتر از دستگاه برخوردار است.”

در حال حاضر بنیاد جانبازان با استاده از این محصول، تا حدود زیادی مشکل صرف هزینه‌های گزاف خرید نمونه خارجی و چالش نبود خدمات پس از فروش مرتفع شده است و جانبازان با این محصول ایرانی مشکلات کمتری دارند و رضایت خود را نسبت به آن اعلام کرده‌اند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *