جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ممنوعیت انتشار ویدیوی المپیک با فرمت GIF

امروزه استفاده از فایل‌های GIF بسیار مرسوم شده و از آن برای انتشار اخبار ، مطالب سرگرم‌کننده و حتی ویدئو استفاده می‌شود. اما نوعی از فایل‌های “گیف” حاوی بخشی از فایل‌های ویدئویی است که برای اشتراک‌گذاری تولید شده‌‌اند. شما برای تولید یا انتشار فایل‌های Gif با محدودیتی مواجه نیستید؛ اما طبق قانون، کمیته‌ المپیک استفاده از این فرمت را برای پوشش اخبار بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو ممنوع کرده است.

ممنوعیت انتشار ویدیوی المپیک با فرمت GIF


طبق قانون تصویب شده کمیته ملی المپیک، محتوای بازی‌های المپیک نباید در رسانه‌های تعاملی پوشش داده شوند تا علاوه بر حفظ حق انتخاب تماشاگران، شبکه‌های تلویزیونی که حق پخش بازی‌های المپیک 2016 ریو را خریداری کرده‌اند، نیز متضرر نشوند. قانون فوق هرگونه پوشش بازی‌های المپیک در قالب‌ تصاویر متحرک و فرمت‌هایی چون GIF،GFY،WebM و یا سایر فرمت‌های ویدیوی کوتاه را ممنوع کرده است.

اگرچه این قانون می‌تواند حافظ رسانه‌هایی که حق انتشار اخبار، تولید محتوا یا گزارش‌های ویدئویی را خریداری کرده‌اند باشد؛ اما بسیاری از سایت‌ها و کاربران عادی که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، اهمیتی به این قانون نخواهند داد. به هر صورت خبرگزاری‌ها و سایت‌‌های رسمی که محتوای دیداری این رویداد جهانی را در قالب فایل‌‌های “گیف” منتشر کنند، از دید کمیته المپیک متخلف هستند.

منبع شبکه

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *