جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فیلترینگ پوکمون گو در ایران

در روزهای اخیر، بازی “پوکمون‌گو”به حدی محبوب شد که تنها پس از یک ماه از تاریخ انتشار، خبرهایی از امکان اجرا و اتصال به سرورهای این بازی در ایران منتشر شد. هفته گذشته عکس‌های متعددی در فضای مجازی و برخی از نشریات منتشر شد که کاربران تهرانی را در حال جمع‌آوری پوکمون در برخی از نقاط تهران نظیر پارک لاله و پارک ملت نشان می‌داد. با وجود محبوبیت زیاد؛ اما بازی‌کننده‌های “پوکمون‌گو” می‌توانند از سوی افراد سودجو و کلاهبردار مورد سو‌ء استفاده قرار گیرند. با توجه به اهمیت موضوع، امروز عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از فیلتر بازی “پوکمون‌گو” در ایران خبر داد.

فیلترینگ پوکمون گو در ایران


خرم‌آبادی درخصوص بازی آنلاین «پوکمون‌گو» و اینکه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده این بازی از نظر محتوا مشکلی ندارد، اظهار کرد: “ممکن است بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از همه ابعاد به این بازی نگاه نکرده باشد؛ اما کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با در نظر گرفتن همه ابعاد، آن را مورد بررسی قرار داده است. چون پوکمون‌گو ترکیبی از بازی در فضای مجازی و فیزیکی است و علاوه بر اینکه از جهات مختلف دارای ایراد و اشکال است، از بعد امنیتی نیز این بازی می‌تواند مشکلات زیادی برای کشور و مردم ایجاد کند. بر این اساس، همه اعضای کارگروه بدون هیچ‌گونه مخالفتی با فیلتر این بازی موافقت کردند و حتی نهادهای مختلفی هم که عضو کارگروه نیستند و از جنبه امنیتی، بعد از فیلتر شدن از کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به‌خاطر فیلتر کردن این بازی تشکر کردند. این بازی نه‌تنها در کشور ما بلکه در بیشتر کشورها به‌عنوان یک بازی خطرناک شناخته شده و کشورها با این بازی برخورد کردند و در بسیاری از جاها فیلتر است.”

معاون دادستان‌ کل کشور درباره استفاده از این بازی با فیلترشکن و اینکه آیا این کار مجرمانه تلقی می‌شود یا خیر، گفت: “کار مجرمانه تلقی نمی‌شود؛ اما توزیع فیلترشکن مجرمانه است و توصیه می‌کنیم استفاده نکنند؛ البته طبق بررسی‌های ما تعداد کسانی که به‌وسیله فیلترشکن وارد این بازی می‌شوند زیاد نیست. خوشبختانه مردم ما وقتی یک موضوعی فیلتر می‌شود جز یک عده معدودی که اصرار دارند بروند و ببینند، اکثریت قریب به اتفاق تبعیت می‌کنند و از رجوع به سایت و موضوعی که فیلتر شده خودداری می‌کنند.”

منبع تسنیم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *