جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آماری از نصب نسخه های اندروید

تعداد دستگاه‌هایی که اندروید نسخه مارشمالو را نصب کرده‌اند به ۱۳.۳ درصد رسیده، در حالی که سهم اندرویدهای نسخه لالی‌پاپ و کیت‌کت در دستگاه‌ها در حال کاهش است.
آماری از نصب نسخه های اندروید آماری از نصب نسخه های اندروید
نسخه مارشمالوی اندروید گوگل که سال گذشته منتشر شد ماه گذشته روی ۱۰.۱ درصد از گوشی‌های هوشمند نصب شده بود که به معنای رشد ۳.۲ درصدی در طول یک ماه است. در ماه مه نیز مارشمالو روی ۷.۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی فعال نصب بود.


دستگاه‌هایی که از نسخه مارشمالو تغذیه می‌کنند در ماه‌های اخیر افزایش یافته اما با این وجود این رشد هنوز هم کند است. برای مقایسه، نسخه ۶.۰ مارشمالوی اندروید بالاخره در ماه فوریه پس از گذشت پنج ماه از انتشارش در دستگاه‌های نکسوس، روی یک درصد از دستگاه‌های فعال نصب شد.

آخرین آمار نشان می‌دهد که اندروید لالی‌پاپ سهمی ۳۵.۱ درصدی در دستگاه‌های اندرویدی فعال دارد (نسخه ۵.۰ لالی‌پاپ اندروید در ۱۴.۳ درصد دستگاه‌ها و نسخه ۵.۱ روی ۲۰.۸ درصد از دستگاه‌ها نصب شده است) که در مقایسه با سهم ۳۵.۴ درصدی نسخه لالی‌پاپ که در ابتدای ماه مه گزارش شده بود، کاهش جزئی ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین آمار مربوط به نسخه کیت‌کت اندروید حاکی از کاهش این نسخه و رسیدن به سهم ۳۰.۱ درصدی دستگاه‌های فعال در مقایسه با سهم ۳۱.۶ درصدی در ماه گذشته است که افت ۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مجموع نسخه‌های اندروید جلی‌بین سهمی ۱۷.۸ درصدی دارند که در مقایسه با سهم ۱۸.۹ درصدی در ماه ژوئن، کاهش ۱.۱ درصدی داشته است. اندروید نسخه ۴.۰.x یا آیس‌کریم ساندویچ سهمی ۱.۷ درصدی دارد که ۰.۲ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشت است. اندروید جینجربرد (نسخه‌های ۲.۳.۳ و ۲.۳.۷ اندروید) و نسخه ۲.۲ فرویو نیز به ترتیب سهم ۱.۹ (با کاهش ۲ درصدی نسبت به ماه گذشته) و ۰.۱ (مشابه ماه گذشته) درصدی دارند.

آماری از نصب نسخه های اندروید 1

جدیدترین نسخه اندروید، نسخه ۷.۰ است که گوگل آن را نوتلا نام‌گذاری کرده و هنوز روی هیچ یک از دستگاه‌ها نصب نشده اما اچ‌تی‌سی برای نصب آن روی مدل‌های خود اعلام آمادگی کرده است.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *