جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تشخیص سن از روی اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی اینک نقش مهمی را در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند. استفاده از این شبکه‌ها هیچ محدودیت خاصی نداشته و تنها نیازمند یک پلتفرم نظیر تلفن هوشمند و یا کامپیوتر است تا شما بتوانید هر زمانی که خواستید از آن‌ها به صورت رایگان استفاده کنید. معمولاً در این شبکه‌های اجتماعی کاربران رفتارهای متفاوتی را از خود ارائه می‌دهند و می‌توان گفت که عملکرد هر کاربر مختص به خودش است که به نوعی به شخصیت اصلی وی در دنیای واقعی نیز باز می‌گردد. به فرض مثال شما در زیر تصاویر دیدگاه‌های مختص به خود را دارید. هرچند که ممکن است از نظر سلیقه شما با افراد مختلفی هم سو باشید اما بدون شک این کلمات مختص شما خواهند بود.

تشخیص سن از روی اینستاگرام

در اکثر غریب به اتفاق موارد شخصیت افراد در دنیای مجازی متفاوت از شخصیت اصلی آن‌ها در دنیای واقعی است. به همین دلیل نمی‌توان در دنیای مجازی به صورت 100 درصدی یک فرد را شناخت و تمامی رفتارهای آن را همسان با دنیای واقعی‌اش توصیف کرد. اما آیا می‌دانستید راهی وجود دارد تا شما بتوانید سن فرد را از روی رفتار او در یک شبکه اجتماعی مانند «اینستاگرام» تشخیص دهید؟!

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که گاهی اوقات تصاویر منتشر کرده در اینستاگرام خود را دوست ندارید و از وجود آن‌ها هرس می‌خورید، باید بگوییم که این خبر خوبی است! چرا که شما هنوز هم یک نوجوان هستید. حداقل این یکی از راه‌هایی است که در یک مقاله پژوهشی در ارتباط با رفتارهای رسانه‌های اجتماعی توسط دانشگاه ایالاتی پن، تست شده است.

«پروفسور دونگوون لی» به عنوان استادیار این پروژه تحقیقاتی می‌گوید:

آزمایش شده است کسانی که در بین تصاویر انتشار یافته خود در شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام می‌گردند و تعدادی از آن‌ها که مورد پسندشان نیست را پاک می‌کنند، هنوز به تکامل سنی نرسیده‌اند و مانند نوجوانان تفکر می‌کنند. چرا که افراد در این سن معمولاً می‌خواهند که به طور خاصی محبوب باشند و همیشه به بهترین شکل دیده شوند.

تیم تحقیقاتی پروفسور لی دریافته است که جوان‌ترها معمولاً تمایل دارند تا در شبکه‌های اجتماعی دوستان جدیدی پیدا کنند، کامنت بگذارند و تصاویر بیشتری را نسبت به افرادی که پا به سن گذاشته‌اند لایک کنند. اما آن‌ها معمولاً کمتر تصاویری از خود را منتشر می‌کنند (اگر چه این قضیه در تمام موارد ممکن است درست به نظر نرسد اما بسیاری از جوانان تمایل دارند تا گذری به عکس‌های قدیمی خود زده و آن‌ها را حذف کنند) و در سمتی دیگر بزرگ‌سالان تمایلاتی گسترده‌تر از آن ها دارند و معمولاً نه به خاطر محبوبیت بلکه بر حسب آن خلق و خو و احساسی که در آن لحظه دارند به گذاشتن پست می‌پردازند.

این تیم تحقیقاتی تمرکز خود را بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام و 500 میلیون کاربرش گذاشته است. چرا که رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی است که ماهانه میلیون‌ها نفر مورد استفاده قرار می‌دهند. آن‌ها همچنین دریافته‌اند که «لایک» کردن در اینستاگرام به مراتب از پیچیدگی کمتری نسبت به قرار دادن ری اکشن در فیس‌بوک و توییتر خواهد داشت. به عنوان مثال شما در توییتر با یک ری اکشن می‌توانید به جای آن که بگویید «من توییت تو را دیدم» عنوان کنید: «من دیدم این را و حالا دیگر قصد ادامه به این گفتگو رو نخواهم داشت».

منبعengadget

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *