جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هدست لاغری

یک شرکت آمریکایی از هدست جدیدی رونمایی کرده که به شما اجازه می‌دهد بطور مجازی بو و طعم غذا را حس کرده و حتی آن را در دنیای مجازی بخورید.

هدست لاغری

“پروژه تغذیه” به بررسی راههایی پرداخته تا به کسانی که در مورد مصرف کالری نگران بوده یا از بیماری رنج می‌برند، تجربه غذا خوردن بدون محدودیت را ارائه کند.

شرکت کوکری در لس‌آنجلس از یک هدست واقعیت مجازی استفاده کرده که با آن، کاربر از دنیای واقعی جدا شده و طعم و بوی غذاهای ممنوعه را بدون اینکه در واقعیت مصرف کند، تجربه می‌کند.

این تجربه جالب مجازی از صحنه‌ای از فیلم هوک اثر استیون اسپیلبرگ در سال 1991 الهام گرفته که در آن، شخصیت پیتر پن یاد می‌گیرد از تصور خود برای مشاهده غذا روی میزی که در واقع خالی است، استفاده کند.

جینسو آن، بنیانگذار شرکت کوکری بر این باور است که این پروژه می‌تواند پیشگام روشی تازه در غذا خوردن باشد.

این شرکت، چنگال یا ظروف کثیف و دستمال سفره را در تجربه خود متصور نشده و فقط از منتشرکننده‌های عطر، مبدل‌های انتقال استخوانی، ظروف ژیروسکوپی، عینک واقعیت مجازی و مواد غذایی چاپی سه‌بعدی استفاده کرده است.

کاربران یک هدست واقعیت مجازی را که بیشتر شبیه یک اثر هنری است، بر سر می‌گذارند که رو به دنیایی است که در آن می‌توانند غذا خوردن مجازی را تجربه کنند.

یک مبدل هدایت استخوانی روی گردن بسته می‌شود که عمل جویدن غذا را تقلید می‌کند. صدای جویدن نیز از دهان کاربر به پرده گوش وی با استفاده از بافت نرم و استخوان‌های وی انتقال می‌یابد.

به محض ورود کاربر به جهان مجازی و نشستن در پشت میز غذاخوری، یک پخش کننده بو، عطر غذاهای مختلف را با استفاده از فراصوت و گرما منتشر می‌کند. همچنین ظروف ژیروسکوپی نیز با حسگرها خود حرکات فرد را دنبال کرده و آن‌ها را در جهان مجازی تعبیر می‌کند.

یک لیوان نیز در این تجربه وجود دارد که دارای حسگرهای داخلی است و حس نوشیدن را شبیه‌سازی می‌کند.

این بسته غذاخوری مجازی همچنین شامل غذای چاپی سه‌بعدی است که به تبیین طعم، بافت و قوام می‌پردازد.این مفهوم تنها برای افراد مشتاق کاهش وزن یا مبتلا به حساسیت‌های غذایی طراحی نشده، بلکه بیمارانی که به اختلالات اشتها دچار بوده‌اند، کهنسالان و حتی کودکان نیز برای یادگیری خوردن غذاهای سالم نیز می‌توانند از آن بهره ببرد.

فضانوردان نیز می‌توانند طی ماموریت‌های فضایی تجربه لذت از غذای مورد علاقه‌شان بر روی زمین را داشته باشند.
منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *