جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حسگر پارچه ای و منعطف ال‌جی اینوتک

شرکت ال‌جی اینوتک (از زیرمجموعه‌های شرکت مادر ال‌جی) رسماً اعلام کرده است که در حال ساخت طرحی فهمومی از یک حسگر پارچه‌ای و منعطف حساس به فشار است. حسگرهای منعطف ال‌جی قادرند تا فشار را از تمامی سطوح شناسایی کنند.

حسگر پارچه ای و منعطف ال‌جی اینوتک

این حسگرها می‌توانند میزان فشار خارجی وارد شده بر روی خود را بسنجند. بدین ترتیب تولیدکنندگان قادرند تا با قرار دادن آن‌ها بر روی لوازم مختلفی از جمله تجهیزات پزشکی و یا حتی خودرو‌ها، فشار وارده را تحلیل کنند. حسگر‌هایی که تا پیش از این فعالیت می‌کردند ظاهری شبیه به سکه داشتند که از لایه‌های PCB با فیلم‌های PET بهره می‌بردند. از این رو انعطاف پذیری و تغییر شکل آن‌ها تا حد زیادی غیر ممکن بود. علاوه بر آن شما قاادر نبودید تا فشار وارده بر روی یک سطح را به صورت یکنواخت بسنجید.

حسگرهای جدید ال‌جی اینوتک (LG Innotek) دارای جنسی از موال پلی‌اورتان هستند که با قابلیت ارتجاع بالایی ساخته می‌شوند تا بدون هرگونه مشکلی با بدن انسان تماس برقرار کند. این کمپانی تا بدین لحظه 13 پتنت مختلف را به نام خود ثبت کرده است و در حال توسعه افزایش کیفیت حسگرهای خود به جهت تولید انبوه است. از آنجایی که این حسگرها کاملاً انعطاف پذیر هستند، می‌توان از آن‌ها بر روی پوشاک مختلفی مانند دستکش‌ها و یا بر روی صندلی‌ها استفاده کرد تا به صورت مستقیم با بدن انسان تماس برقرار کند. این حسگرهای حساس به فشار ال‌جی اینوتک افزودن قابلیت‌های جدید را با اعمال اطلاعات مبتنی بر فشار در زمینه‌های گوناگونی نظیر پزشکی و خودرو نیز امکان‌پذیر خواهد کرد.

کاربردهای حسگر منعطف ال‌جی اینوتک
به عنوان مثال با استفاده از این حسگر بر روی یک لباس ورزشی می‌توانید اطلاعات بیشتری را از وضعیت بدنی ورزشکاران دریافت کنید و بر روی نمایشگری مانند تلفن هوشمند خود آن‌ها  را مشاهده کنید.. به عنوان مثال فشار وارده از طریق دست شما قابل اندازه گیری دقیق‌تری بوده که می‌تواند یک امتیاز بسیار عالی در تمرینات ورزشی مانند گلف به حساب آید.

در بحث خودرو نیز این حسگرها می‌توانند به جهت افزایش هر چه بیشتر امنیت سرنشینان استفاده شود. از آنجایی که این حسگر قادر به اندازه گیری مشخصات مختلف بدن شما نظیر حالت، وزن و قد شما است، می‌تواند بهترین حالت تنظیم صندلی را به جهت جلوگیری از خطرات ناشی برخورد کیسه هوای اتومبیل در اختیار شما قرار دهد.

دوام این حسگر بسیار بالا است. طول عمر آن در دمای 40 درجه زیر صفر و یا 80 درجه بالای صرف چیزی حدود 240 ساعت است. این بدان معناست که حتی بعد از اینکه یک نفر صدهزار بار با متوسط وزن ۷۰ کیلوگرم روی آن بنشیند، باز هم کارایی خود را حفظ می‌کند. از آن جایی که بازار جهانی حسگرهای حساس به فشار در حال پیشرفت چشمگیری است، تولید انبوه حسگر منعطف و حساس به فشار ال‌جی اینوتک می‌تواند اثرات مثبت زیادی را بر روی آن بگذارد.

منبع دیجی رو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *