جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بهم خوردن ریتم مغز با پیامک

محققان آمریکایی دریافتند که ارسال پیامک و به طور کلی استفاده از وسایل ارتباطی هوشمند، باعث تغییر در عملکرد و ریتم طبیعی مغز می‌شود.

بهم خوردن ریتم مغز با پیامک

محققان در بررسی 16 ماهه تاثیر استفاده از تجهیزات هوشمند بر عملکرد مغز تعداد زیادی از داوطلبان دریافتند که استفاده از تجهیزات ارتباطی هوشمند و به طور خاص ارسال پیامک در ریتم طبیعی فعالیت مغز یک نفر از هر پنج داوطلب تاثیر گذاشته است.

در این مطالعه مشخص شد که ارسال پیامک باعث تولید الگوی‌های جدید امواج در مغز موسوم به texting rhythm می‌شود که تاکنون مشاهده نشده است.

محققان معتقدند که این یافته می‌تواند دلیل منطقی برای پدیده از دست دادن تمرکز هنگام ارسال پیامک باشد.

در این مطالعه عملکرد ذهنی و واکنش امواج مغزی 129 نفر در دوره زمانی 16 ماه مورد بررسی قرار گرفت. برای اسکن امواج مغزی از دستگاه موج نگاری مغز یا EEGs استفاده شد.

محققان معتقدند که ارسال پیامک باعث تولید الگوهای جدید در سیگنال‌های مغزی می‌شود که تاکنون مشاهده نشده بود. در واقع ارسال پیامک و تاثیر آن در پدیده تغییر سیگنال‌های طبیعی مغز هیچ ارتباطی با جنسیت و سن ندارد.

دکتر ویلیام تاتوم، متخصص علوم شناختی از پژوهشکده مایو کلینیک در روچستر عنوان کرد: ما معتقدیم که استفاده از تجهیزات الکترونیک سبب پیدایش گونه جدید امواج مغزی غیرکلامی می‌شود که کاملا تحت تاثیر حواس و احساسات قرار دارد.

وی در ادامه افزود: ارسال پیامک الگوهای ریتمیک جدید در مغز خلق می‌کند که هنوز برای ما قابل شناسایی نیستند.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *