جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تست سرعت اینترنت با گوگل

شرکت گوگل ابزاری را برای بررسی سرعت اینترنت در موتور جستجوگر خود ادغام کرده که با تایپ عبارت “Check Internet Speed” فرایند ارزیابی کیفی اینترنت را انجام خواهد داد.

تست سرعت اینترنت با گوگل

جستجوی عبارت “Speed Test” از طریق موتور جستجوی شرکت گوگل به راهکاری متداول برای کاربران تبدیل شده تا با استفاده از نتایج ارائه شده ( که معمولا در صدر آن، عنوان وب‌سایت Speedtest.net به چشم می‌خورد) ارزیابی دقیق‌تری از معیار مگابیت برثانیه ارتباط اینترنتی خود داشته باشند.

با این اوصاف، گوگل به‌منظور بهره‌گیری هرچه بهتر از این الگوی رفتاری کاربران، قابلیت آزمایش سرعت اینترنت را در موتور جستجوی خود ادغام کرده است. این قابلیت از طریق تایپ عبارت “Check Internet Speed” در کادر جستجو، پیش روی کاربر قرار خواهد گرفت و مشابه با ابزاری است که پیش از این نت‌فلیکس از طریق وب‌سایت Fast.com پیش روی کاربران قرار داده بود. لازم به ذکر است که سرویس بینگ مایکروسافت نیز از قابلیت مشابهی بهره می‌برد.

این قابلیت جدید در ابتدا توسط Pete Meyers که اسکرین شاتی از عملکرد این ابزار را به همراه لینک به صفحه مربوطه پشتیبانی گوگل توییت کرده بود مطرح شد. در صفحه پشتیبانی شرکت گوگل به این نکته اشاره شده که آزمایش‌ها بر اساس استانداردهای Measurement Lab انجام می‌شوند. Measurement Lab سازمانی است که در سال 2009 میلادی راه‌اندازی شد و مطالعه عملکرد اینترنت در سطوح جهانی را در دست بررسی دارد. این سازمان از محققان آکادمی‌های مختلف، متخصصان حوزه اینترنت و کارکنان شرکت گوگل یعنی Vint Cerf و Stephen Stuart تشکیل شده است.

لازم به ذکر است با توجه به فعال‌سازی تدریجی این قابلیت برای کاربران حاضر در مناطق مختلف جغرافیایی جهان، این احتمال وجود دارد که قابلیت یادشده هنوز در دسترس برخی از کاربران قرار نگرفته باشد.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *