جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ارزان ترین گوشی هوشمند جهان

همیشه گفته‌اند که اگر چیزی از هر لحاظ عالی به نظر آمد به آن شک کنید اما بعضی مواقعا هم ممکن است آن چیز واقعا عالی باشد. Freedom 251، ارزان ترین گوشی دنیا است که ماه فوریه توسط کمپانی هندی Ringing Bells معرفی شده است و قیمت اعلام شده آن تنها 4 دلار است.

ارزان ترین گوشی هوشمند جهان

بعد از معرفی این دستگاه توجه بسیاری از مردم و فعالان حوزه تکنولوژی جلب شد که چطور ممکن است شرکتی دستگاهی مجهز به سیستم عامل اندروید با چنین قیمت اندکی  را تولید کند و همین مسئله باعث شد انجمن ارتباطی هند (ICA) را مجاب کند که با ارتباط با وزیر تکلکام هند(Ravi Shankar) تکلیف این موضوع را روشن کند و موضوع مشخص شود.

ICA شرکت Ringing Bells را به طور ضمنی متهم کرد که با ادعای ارایه گوشی هوشمند 4 دلاری سعی در کلاه برداری از مردم را دارد زیرا حتی ارزان ترین قطعات داخلی یک گوشی هوشمند ساده با کم ترین قابلیت ها حداقل 40 دلار خرج دارد. حداقل قابلیت های یک گوشی هوشمند ساده از این قرار است :

سیستم عامل اندروید 5.1، صفحه 4 اینچی، پردازنده 1.3 گیگاهرتز 4 هسته ای، 1گیگابایت رم، 8 مگابایت حافظه داخلی، باطری 1.450میلی‌آمپری، دوربین جلوی 3.2 مگاپیکسلی و دوربین پشتی 0.3 مگاپیکسلی.

درست زمانی  که همه چیز برعلیه شرکت رینگینگ بلز بود، مشخص شد که Freedom 251 در اصل نسخه کپی برداری شده از Adcon Ikon 4 چینی است که با قیمت 54 دلار به فروش می رسد و ظاهر آیکون ها هم تقلیدی از آیکونهای IOS است. Mohit Goel، مدیر عامل شرکت رینگینگ بلز اما کنار نکشید و اعتماد به نفس خود را از دست نداد و گفت:” ما حاضریم با هرگونه ارگان دولتی و غیره در مورد این محصول صحبت کنیم و آماده پاسخگویی به هرگونه سوال و تحقیقی هستیم. من بازهم تاکید می کنم که ما با انواع گوشی های هوشمند خود از جمله Freedom 251،  مقرون به صرفه ترین محصول با کیفیت قابل قبول را به مشتریان خود عرضه می‌کنیم.”

با  تمام این اوصاف و با گذشت چند ماه از معرفی این محصول، شرکت رینگینگ بلز حالا با 70 میلیون پیش خرید این گوشی جدید روبرو شده است و قرار است تا 30  ژوین به دست مشتریان برسد.

گویل در مصاحبه ایی با IANS اعلام کرد: “ما از اشتباهات گذشته درس گرفتیم و ترجیح دادیم تا زمان بیرون آمدن محصول صبر کنم و وارد بحث و جدل با منتقدین نشویم، حالا این محصول 2 هسته‌ایی 4 اینچی آماده تحویل به مشتری‌ها است. البته این شرکت با فروش هر یک عدد این گوشی سرمایه اش از دست می رود اما  هدف ما در اصل این بود که قشر فقیر و کم درآمد هند بتوانند به نحوی به دنیای دیجیتال متصل شوند.

از زمانیکه که ورود این گوشی به بازار اعلام شد، قابلیت های دستگاه تفاوت هایی نیز کرد مانند: دوربین جلوی گوشی 8 مگا پیکسل و دوربین سلفی ان 3.2 مگا پیکسل شد و همچنین باطری بهتر و یزرگ تر 1.800میلی‌آمپری برای آن در نظر گرفته شده است. گوشی در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می شود و دیگر قابلیت های آن همانند موارد معرفی شده قبل است مانند، صفحه 4 اینچی، پردازنده 4 هسته ای 1.3 GHz، 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی .

شرکت رینگینگ بلز امیدوار است تا پایان ماه جاری 2.5 میلیون دستگاه از این مدل گوشی هوشمند خود را به فروش برساند.

اینکه عملکرد این گوشی چطور خواهد بود در آینده نزدیک مشخص می شود، اما واضح است برای کسی که گوشی های هوشمند بسیار پیشرفته تر سروکار داشته، چنین محصولی بسیار نامطلوب و ناکارآمد باشد

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *