جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


5 سالگی گوگل پلاس

زامبی تجربه گوگل در زمینه شبکه های اجتماعی در کمال ناباوری به 5 سالگی رسید. بله درست است، گوگل پلاس که در 28 ژوئن سال 2011 راه اندازی شد امروز سالگرد 5 سالگی خود را پشت سر می گذارد. در زمان راه اندازی این سرویس، گوگل هنوز فکر می کرد که می تواند جلوی گسترش تهدیداتی مثل فیس بوک و اشتهای سیری ناپذیر این شبکه برای مصرف کل اینترنت را بگیرد.

5 سالگی گوگل پلاس


گوگل پلاس برخلاف پیشینیانی مانند گوگل Buzz نتوانست مردم را آنطور که باید متقاعد کند و به بخشی از زندگی روزمره آنها تبدیل شود. حتی بعد از اینکه گوگل پلاس به داخل سرویس های آنلاین و همیشه در صحنه ای مانند جیمیل، یوتیوب و سرچ گوگل راه یافت نیز نتوانست به جزء لاینفک زندگی کاربران تبدیل شود و آرزوی دیرینه گوگل میسر نشد.
گوگل پلاس برای مدتی به عنوان اولین پلتفرم به اشتراک گذاری تصاویر عرضه شد و پس از آن قرار بود با هدف ارایه چت های ویدیویی آنلاین به میدان بیاید. حتی مدتی قرار بود با هدف فجیع تری به کاربران سرویس دهد و به یک پرتال ضروری برای ورود به حساب کاربری یوتیوب شناخته شود.
اما اکنون همه این تلاش ها به حالت اولیه بازگشته و گوگل پلاس یکی از بلند پروازی های گوگل به حساب می آید و به اندازه ای که تصور می شد نتوانست مورد استقبال کاربران قرار گیرد. گوگل پلاس کار خود را بسیار قوی آغاز کرد و به خصوص برای افرادی که از کور رنگی آبی رنج می بردند و از دست فیس بوک مستاصل شده بودند بسیار امید بخش بود اما رابط این سرویس کاربر پسندانه نبود و دسته بندی افراد در قالب محافل مشخص یا همان “Circle” به شکل عجیبی جامعه ستیز بود.
امروز گوگل پلاس به دلیل اثبات وفاداری به کاربران عضو شده قبلی و انجمن های راه اندازی شده به حیات خود ادامه می دهد چرا که هنوز افرادی هستند که دائماً این سرویس را چک کنند. گوگل پلاس هیچ وقت نتوانست به اندازه آرزوهای اولیه گوگل اوج بگیرد و پس از تقسیم شدن به بخش های مختلف، سرنوشت نهایی آن قرار گرفتن در لیست سرویس هایی ست که از فعالیت بازخواهند ایستاد اما اکنون حداقل می توان گفت که گوگل پلاس همچنان زنده است.

منبع تک شات

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *