جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فروش مانیتور تاندربولت متوقف شد

تاندربولت توسط کمپانی اپل به دنیای فناوری معرفی شد و این کمپانی موفق شد نام تجاری تاندربولت را به نام خود ثبت کند و سپس آن را در اختیار کمپانی اینتل قرار دهد. اپل مدت زمان زیادی است که مانیتورهای مجهز به این تکنولوژی را روانه بازار می‌کند.

فروش مانیتور تاندربولت متوقف شد

ما امیدواریم که شما از شنیدن خبر آن که دیگر قادر به استفاده از مانیتورهای تاندربولت بر روی کامپیوتر اپلی خود نیستید، ناراحت نباشید. چرا که این کمپانی امروز رسماً اعلام کرده است که قصد دارد پس از 5 سال عرضه مانیتورهای تاندربولت را متوقف کند. البته اپل دلیل گذشتن از مانیتور 27 اینچی خود را بیان نکرده است. با این حال این مانیتورها همچنان در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی به فروش می‌رسد. در صورتی که به یک کامپیوتر مستقل نیاز دارید می‌توانید از گزینه‌هایی که توسط شرکت‌های شخص ثالث عرضه می‌شود استفاده کنید. سخنگوی اپل در این باره می‌گوید:

ما در حال متوقف کردن فروش مانیتور تاندربولت اپل هستیم. هرچند که این محصول همچنان در وب‌سایت اپل، فروشگاه‌های خرده فروشی اپل و همچنین نمایندگان فروش اپل قابل خریداری است. در حال حاضر تعداد زیادی از گزینه‌هایی که ساخت شرکت‌های شخص ثالث است برای کاربران مک در دسترس قرار دارند.
به هر حال باید با این موضوع کنار آمد. به عبارت ساده تکنولوژی صفحه نمایش‌های تاندربولت برای مدت طولانی است که با قیمت بسیار بالایی عرضه می‌شود. شما می‌توانید با هزینه 999 دلار به جای خرید این صفحات، گزینه‌های جذاب و عالی نظیر یک مانیتور فوق عریض Quad HD و یا 4K را طراحی کنید که دارای عملکردی بهتر از تاندربولت هستند. خرید یک صفحه نمایش تاندربولت گزینه خیلی مناسبی نیست وقتی شما می‌توانید یک آی‌مک مجهز شده به صفحه نمایش 5K را خریداری کنید. همچنین این صفحه نمایش از نسل نخست این تکنولوژی بهره می‌برد این در حالی است که بسیاری از کامپیوترها نسخه سوم این تکنولوژی را ارائه می‌دهند.

اما سؤال بزرگ آن است که در اپل در آینده چه اقدامی برای جایگزینی این صفحه نمایش خواهد کرد؟!

کمپانی اپل هنوز به این سؤال پاسخ نداده است؛ اما در حال حاضر تعداد زیادی انتخاب مناسب برای جایگزینی وجود دارد. به‌عنوان مثال اگر یک گیمر هستید می‌توانید از مانیتورهای مخصوص گیمینگی که کمپانی‌های دیگر با قیمت گذاری تهاجمی به فروش می‌رسانند استفاده کنید. همچنین این می‌تواند مقدمه‌ای بر ارتقاء صفحه نمایش اپل و ورود آن به صفحه نمایش 5K با نسل جدیدی از تاندربولت باشد. ولیکن در این بین یک چیزی است که از آن مطمئن هستیم: اپل قادر به ارائه تمامی نیازهای شما در قالب یک مک مینی و یا مک بوک پرو (حداقل در حال حاضر) نخواهد بود و شاید این موضوعی است که شما را به سمت سایر محصولات و پلتفرم‌ها می‌تواند بکشاند.

منبع دیجی رو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *