جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ثبت تصاویر RAW در ios10

عکاسان حرفه ای ترجیح می دهند خودشان تصاویر را ویرایش کنند تا آن را به نرم افزار های داخلی گوشی بسپارند. البته مشکل عکسبرداری با این فرمت حجم زیاد تصاویر RAW خواهد بود که گاهی اوقات به بیش از 30 مگابایت نیز می‌رسد.

ثبت تصاویر RAW در ios10

وقتی دکمه شاتر دوربین گوشی هوشمندتان را فشار می‌دهید دوربین ابتدا یک تصویر خام ذخیره کرده و سپس نرم‌افزار پردازش‌هایی مانند تغییر کنتراست، نوردهی، تعادل رنگی و sharpening را روی آن اعمال می‌کند. اما اگر بخواهید خودتان جزئیات این عملیات را در یک نرم‌افزار ویرایش تصویر مانند فتوشاپ به عهده بگیرید بهتر است به فایل خام تصاویر دسترسی داشته باشید. به‌طور مثال در ویرایش تصاویر JPEG تنها می‌توانید به دلیل فشرده بودن تصاویر 256 سطح روشنایی را تغییر دهید اما در تصاویر RAW این عدد به 4096 تا 16384 سطح می‌رسد.

پیش از این گوشی‌های اندرویدی متعدد پرچمداری این قابلیت را اضافه کرده بودند و حالا اپل برای اولین بار این ویژگی را به iOS 10 آورده است.

گفتنی است قابلیت ذخیره تصاویر RAW تنها در گوشی‌های آیفون 6اس، آیفون 6اس پلاس، آیفون SE و آی‌پد پرو جدید 9.7 اینچی فعال خواهد بود. این ویژگی تنها برای دوربین پشتی قابل استفاده بوده و نمی‌توانید با آن از قابلیت لرزش‌گیر تصویر بهره بگیرید اما هنگام ثبت تصویر هر دو فرمت JPEG و RAW ذخیره خواهد شد.

منبع ای تی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *