جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مسواک مجهز به بلوتوث

شرکت فیلیپس یک مسواک Sonicare جدید به نام FlexCare Platinum Connected را معرفی کرده است که به تلفن هوشمند شما متصل می‎شود. این مسواک هوشمند مدعی است که می‎تواند کاری کند تا شما به بهترین شکل ممکن دندان‎های خود را مسواک کنید. این مسواک که قرار است در ماه جولای به بازار عرضه شود یکی از کاربردی‎ترین مسواک‎های هوشمندی خواهد بود که طی چند سال اخیر ارائه شده است.

مسواک مجهز به بلوتوث


بسیاری از مسواک‎های هوشمند کنونی با این هدف ساخته شده‎اند تا اطمینان حاصل کنند شما به اندازه کافی دندان‎های خود را مسواک می‎زنید. اما FlexCare به یک سری قابلیت‎های شخصی سازی اضافی نیز مجهز است و به همین دلیل شما مجبورید 200 دلار ناقابل را برای خرید آن هزینه کنید. این مسواک از طریق بلوتوث به یک اپلیکیشن تلفن هوشمند متصل می‎شود و با استفاده از سنسورهای مختلف به شما اطلاع می‎دهد که تا چه اندازه به درستی دندان‎های خود را مسواک زده‎اید، بنابراین می‎توان آن را یک مسواک برقی با سیستم راهنمای داخلی دانست.

اگر فکر می‎کنید استفاده از این حد دقت و وسواس در مسواک زدن زیاده روی است؛ باید بگوییم که انجمن دندانپزشکی آمریکا نیز با شما موافق است. این انجمن در وب‎سایت خود می‎گوید: «هم مسواک‎های معمولی و نوع برقی آن می‎توانند به طور موثر و کامل دندان‎های شما را تمیز کنند.» در واقع، در فهرست مسواک‎های توصیه شده توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا هیچ اسمی‎ از مسواک‎های برقی برده نشده است. بنابراین شاید بتوان این طور تصور کرد که صرف هزینه زیاد برای خریدن یک مسواک هوشمند کار بیهوده‎ای است.

FlexCare در ظاهر شبیه سایر مسواک‎های برقی است. سر آن قابل تعویض است و سه سطح فرکانس ارتعاشی متفاوت دارد که طبق گفته فیلیپس 31,000 بار در دقیقه سطح دندان شما را برس می‎زند.

زرق و برق اضافی یا ضرورت
FlexCare مجهز به یک سنسور مکان‌یابی برای شناسایی بخش‎هایی از دهان شما است که مسواک زده شده و می‎تواند تشخیص دهد که شما چه مدت هر بخش را مسواک زده‎اید. تعیین مکان هر بخش چندان دقیق نیست و این سنسور نمی‎تواند با دقت به شما بگوید که کدام یک از دندان‎های خود را هنوز مسواک نزده‎اید و دقت آن در حد محدوده‎ای بین پنچ یا شش دندان است.

همین طور که شما مشغول مسواک زدن هستید، اپلیکیشن مخصوص این دستگاه مناطق مسواک زده شده را علامت‌گذاری می‎کند و با این کار شما متوجه می‎شوید کدام نواحی به اندازه کافی برس زده شده‎اند. سایر مسواک‎هایی که قابلیت ارتباطی دارند فرآیند مسواک زدن را محاسبه کرده در زمان مشخصی متوقف می‎شوند و نمی‎توانند در حد FlexCare به جزئیات بپردازند. همچنین فیلیپس مدعی است این مسواک به میزان فشار وارده و مقدار سایش توسط شما نیز حساس است و اگر شما بیش از اندازه این کار را انجام دهید به شما اطلاع خواهد داد.

شما همچنین می‎توانید اطلاعات اختصاصی مربوط به دهان و دندان خود مثل حساسیت بخش‎هایی از لثه را نیز وارد کنید. با این کار زمانی که شما به این ناحیه خاص نزدیک می‎شوید اپلیکیشن به شما اطلاع می‎دهد که فشار کمتری به این ناحیه از دهان وارد کنید. هرچند بدون نیاز به اطلاع یک اپلیکیشن هم شما به راحتی از همان اول می‎توانید با فشار کمتری دندان‎های خود را مسواک بزنید. این اپلیکیشن از شما می‎خواهد از نخ دندان هم استفاده کنید و از آنجا که شما به دروغ هم می‎توانید بگویید که این کار را انجام داده‎اید، ممکن است در زمان استفاده از این مسواک عذاب وجدان هم به سراغتان بیاید.

بر اساس تمام اطلاعاتی که FlexCare در زمان مسواک زدن‎های شما جمع آوری می‎کند، شما نکات و سفارشات اختصاصی مربوط به خود را نیز دریافت می‎کنید. فیلیپس می‎گوید حدود 3,000 خط از راهنمایی‎های مختلف برای کمک به تمیز شدن بهتر دندان شما وجود دارد که می‎توانید از آن استفاده کنید.

رقابت
از حضور مسواک‎های دارای راهنما با قابلیت ارتباطی مدتی هست که می‎گذرد، بعضی از آنها حتی امکانات اضافه‎تری را نیز به شما ارائه می‎کنند. برای نمونه Beam Brush به شما اجازه می‎دهد با چند اشاره بلیط سینما و لباس خریداری کنید و تنها 50 دلار هم قیمت دارد. در مقایسه با سایر مسواک‎های هوشمند، FlexCare دویست دلاری خیلی گران قیمت به نظر می‎رسد، هر چند قیمت دوربین / مسواک ترکیبی Prophix چهارصد دلار است. نزدیک‎ترین رقیب به FlexCare مسواک Oral-B SmartSeries است که در حدود 100 دلار قیمت دارد.

تنها به این دلیل که FlexCare پیشرفته‎ترین مسواک موجود در بازار است دلیل بر این نیست که این قابلیت‎ها بهترین بوده یا برای حفظ سلامت دهان و دندان شما ضروری باشد. همیشه هم حضور یک فناوری جدید تضمین کننده حفظ سلامت ما نیست

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *