جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با اپلیکشن درختبان آشنا شوید

یک محقق ایرانی موفق به طراحی اپلیکیشنی با عنوان «درختبان» شد که می تواند ریشه کن شدن یا شکسته شدن درختان را با دقت ۸۷ درصد پیش بینی کند.

با اپلیکشن درختبان آشنا شوید

این اپلیکیشن می تواند با دریافت اطلاعات مکانی و مشخصات ظاهری درخت و همچنین اتصال به ایستگاههای هواشناسی ((سینوپتیک) دمای هوا، وزش باد، برف)، آن را مورد بررسی قرار دهد و شکستن یا ریشه کن شدن درخت را با دقت ۸۷ درصد پیش بینی کند.

نوذری اظهار داشت: این اپلیکیشن قابلیت ذخیره اطلاعات بر بستر «GIS» را دارد؛ همچنین این اپلیکیشن می تواند خطر سرمازدگی را با دقت بالا به باغدار برای اقدامات پیشگیرانه اعلام کند.

به گفته وی، قابلیت دریافت اطلاعات و پیش بینی رطوبت خاک و ارائه زمان مناسب برای آبیاری توسط اپلیکیشن «درختبان» امکان پذیر بوده تا بالاترین بهره وری را در مصرف آب داشته باشد.

وی عنوان کرد: «درختبان»، با دریافت مشخصات نوع درخت می تواند آفتها و مشکلات درخت را مشخص و راهکارهای لازم را به اطلاع برساند؛ شهروندان نیز می توانند اطلاعات درختان منطقه خود را به نرم افزار بدهند تا نسبت به رفع مشکل و کمک به آن اقدام شود.

وی گفت: سالانه خسارت متعددی از طریق واژگونی و سقوط درختان به شهروندان وارد می شود که شهرداری ها و سازمان فضای سبز شهری می توانند از این راهکار استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این اپلیکیشن مشابه داخلی و خارجی ندارد و برای اولین بار طراحی شده است.

اپلیکیشن « درختبان» با همکاری دکتر رضا مستوری و دکتر نرگس کارگری تحلیل های استاتیکی، دینامیکی و هیدروژیکی مورد بررسی قرار گرفت و سپس طراحی شد.

منبع مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *