جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سفر به مریخ تا سال 2024

ایلان ماسک آماده است تا برنامه‌های مربوط به مأموریت مریخ را اعلام کند. وی که در مراسم سالانه Code Conference صحبت می‌کرد؛ گفت: تا سال 2018 شاهد اولین مأموریت‌های ارسال بار به مریخ خواهیم بود.

سفر به مریخ تا سال 2024
هم‌چنین قرار است Dragon Version 2 که از نظر اندازه به بزرگی یک ماشین شاسی بلند است و ۷ نفر سرنشین دارد به مریخ فرستاده شود. ولی از آن برای حمل و نقل انسان استفاده نمی‌شود چون هنوز راهی برای برگشت آن به زمین وجود ندارد. تا سفر انسان به مریخ هنور فاصله داریم. ایلان ماسک می‌گوید که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود سال 2024 اولین گروه مسافر به سمت مریخ ارسال می‌شوند که برای اوایل 2025 به این سیاره می‌رسند.


وی خاطرنشان کرد به منظور ساخت شهرهایی که در آن‌ها امکان رشد و نمو وجود داشته باشد (ایده گونه‌های گیاهی و جانوری چند سیاره‌ای)؛ اسپیس ایکس باید روشی برای حمل و نقل تعداد زیادی از انسان‌ را توسعه دهد که برای این کار میلیون‌ها پوند سخت‌افزار مورد نیاز است. علاوه بر آن؛ خود موشک باید به‌قدری بزرگ باشد که بتواند انسان‌ها را با خود به این سیاره ببرد. این موشک که به آن Falcon Heavy گفته می‌شود قدرتمندترین موشکی است که در کل دنیا ساخته شده است.

هدف از طراحی و ساخت این موشک امکان حمل و نقل انسان‌ها به فضا برای مأموریت سفر به ماه یا مریخ بوده و قرار است در سال جاری از همان پدی  به فضا پرتاب شود که ناسا برای اولین بار «آپولو ۱۱» را پرتاب کرد. ماسک در ادامه سخنرانی خود به اهمیت بازیابی تقویت‌کننده‌های موشک برای اسپیس ایکس اشاره کرد. در طی چند پرتاب اخیر آن‌ها موفق شده‌اند این کار را هم روی زمین و هم روی یک پلتفرم کوچک روی دریا انجام دهند. این تقویت‌کننده‌ها بین 30 تا 35 میلیون دلار هزینه دارند.

فرض کنید این همه پول قرار است در برخورد با اتمسفر بسوزد و به ذرات کوچک‌تر تبدیل شود؛ اگر شما بودید تلاش نمی‌کردید تا آن را حفظ کنید؟ کی قرار است که خود ایلان ماسک به فضا برود؟ وی گفت: «بالاخره زمانش می‌رسد ولی امیدوارم که طی چهار یا پنج سال آینده موفق به این کار بشوم.»

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *