جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپلیکیشن Changelogs

همان‌طور که می‌دانید در دستگاه‌های اندرویدی نرم‌افزار پلی‌استور به‌طور خودکار بروزرسانی برنامه‌های شما را در پس‌زمینه گوشی انجام می‌دهد (البته در صورتی که تنظیمات پیش فرض این برنامه را تغییر نداده باشید). اگرچه این قابلیت، اطمینان از به‌روز بودن تمامی برنامه‌ها را به همراه خواهد داشت اما نقاط ضعفی را نیز متوجه دستگاه اندرویدی شما خواهد کرد.

اپلیکیشن Changelogs

به عنوان نمونه، به‌روزرسانی‌های چندین و چندباره نرم‌افزارهای اندرویدی، ایجاد تغییرات فراوان در ظاهر و عملکرد آنها را به دنبال خواهد داشت و از آنجایی که این فرایند به‌طور خودکار اتفاق می‌افتد شما اطلاعی از جزئیات کامل تغییرات نخواهید داشت. علاوه بر این، ممکن است به‌روزرسانی‌های جدید، مشکلات و ایراداتی را نیز به همراه داشته باشند که در نگاه اول تصور کنید عیب از دستگاه اندرویدی شما است.

با این تفاسیر و با هدف ساده ‌سازی روند دنبال‌کردن تغییرات ایجاد شده در برنامه‌های مختلف، تیم توسعه نرم‌افزاری Thundercloud ابزاری ساده را ایجاد کرده که به شما امکان مشاهده تغییرات برنامه‌های جدید را خواهد داد.

این نرم‌افزار، Changelogs نام دارد و امکان جستجو و دریافت آن از طریق پلی‌استور گوگل فراهم شده است. با نصب برنامه، در اولین اجرا از شما تقاضای ثبت حساب کاربری گوگل خواهد شد تا امکان دسترسی به لیست کامل برنامه‌های نصب شده فراهم شود. با این اوصاف، پس از ثبت یا انتخاب حساب کاربری خود در منوی اول، کافی است در صفحه بعدی گزینه Allow را لمس کنید.

پس از طی روند یادشده، در اجرای بعدی نرم‌افزار Changelogs می‌توانید لیستی از تغییرات را که بر اساس جدیدترین برنامه‌های بروزرسانی شده مرتب شده‌اند مشاهده کنید. علاوه بر این، امکان مرتب کردن لیست یادشده بر اساس ترتیب حروف الفبا نیز وجود خواهد داشت.

در صورتی که قصد دارید جزئیات بیشتری را در خصوص تغییرات جدید برنامه‌ای مشخص مشاهده کنید نیز کافی است آیتم مربوطه را در لیست اصلی برنامه لمس کنید تا صفحه‌ای از اطلاعات بیشتر در کنار لینک‌های مربوط به اطلاعات نسخه‌های پیشین برنامه را مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید از آیکون‌های بالای صفحه به‌منظور بازکردن صفحه مربوط به برنامه مورد نظر در پلی‌استور، اجرای برنامه و یا حتی حذف آن استفاده کنید.

 

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *