جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بلندگوی خانگی گوگل

کمپانی گوگل طی رویداد توسعه‌دهندگان خود از یک بلندگوی خانگی به نام Google Home (گوگل هوم) رونمایی کرد. محصولی که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک رقیبی جدی برای آمازون اکو (Amazon Echo) باشد. گوگل اطلاعات زیادی را از این محصول هنوز اعلام نکرده است.

bolandgooye khanegie google

وقتی به اینترنت اشیاء نگاه می‌کنیم، بلندگوی آمازون اکو (Amazon Echo) معروف‌ترین دستگاهی است که می‌توانیم از آن یاد کنیم و نخستین گزینه‌ی لیست ما است. تنها چند هفته پس از پخش این شایعه که گوگل قصد رقابت با این محصول را دارد، روز گذشته خبری منتشر شد که گوگل قصد دارد تا از یک بلندگوی هوشمند خانگی به نام “Chirp” طی کنفرانس Google I/O رونمایی کند. اینک گوگل رسماً از بلندگوی هوشمند خانگی خود به نام “Google Home” رونمایی کرد.

درست همانند شایعات، Google Home (گوگل هوم) دارای جثه‌ی کوچکی بوده و از طراحی استوانه‌ای شبیه به روتر OnHub بهره می‌برد؛ اما به طبع دارای ویژگی‌های جذاب بصری را دارا است.

نیمه‌ی پایینی Google Home پوشیده از بلندگویی یکپارچه است و قسمت بالای آن نیز مجموعه‌ای از ویژگی‌ها اعم از چراغ‌های LED چشمک زن آماده به خدمت شما است. این محصول قادر است تا از چند اتاق پشتیبانی کرده و با دیگر دستگاه‌های گوگل هوم متصل شود تا شما بتوانید به‌عنوان مثال یک موزیک را در چند اتاق مختلف به‌صورت هم‌زمان پخش کنید و یا چراغ‌های اتاق مدنظر را روشن کنید.

این محصول همچنین از Google Cast پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از دستگاه‌هایی با پشتیبانی از این قابلیت جهت استریم فایل‌های مدیای خود استفاده کنید. هرچند که در حال حاضر دستگاه‌های زیادی وجود ندارند که قادر به پشتیبانی از این ویژگی گوگل هستند.

گوگل اشاره می‌کند که در حال حاضر Google Home تمام قابلیت‌های بلندگوی هوشمند آمازون اکو را در خود نمی‌بیند؛ اما به طبع کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند به‌صورت طبیعی‌تر از آمازون اکو با این دستگاه ارتباط برقرار کنند. هرچند که هنوز این محصول جای کار زیادی دارد و 100 درصد کامل نیست. این بدان معنی است که هر دو API مخصوص دستیار گوگل و گوگل هوم در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان آماده عرضه نیستند. حداقل می‌توان گفت که این قضیه در حال حاضر این گونه است و در آینده می‌تواند دستخوش تغییراتی شود.

 

منبع : androidheadlines

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *