جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سریع‌ترین روتر بی‌سیم دنیا

شرکت تی‌پی‌لینک در نمایشگاه CES امسال از اولین روتر پرسرعت مبتنی بر استاندارد جدید 802.11ad رونمایی کرد؛ روتری که لقب سریع‌ترین روتر بی‌سیم واقعی دنیا را گرفت. اکنون این محصول وارد بازارهای جهانی شده و علاقه‌مندان برای خریدش می‌توانند اقدام کنند.

سریع‌ترین روتر بی‌سیم دنیا


802.11ad استانداردی است که برای ارتباط بی‌سیم میان چندین دستگاه در فاصله‌ی یک اتاق طراحی شده و روی فرکانس نزدیک ۶۰ گیگاهرتز کار می‌کند. بهترین مثال برای چنین روتری استریم ویدیو یا بازی‌های آنلاین از روی یک دستگاه کامپیوتر و اینترنت به روی یک پخش‌کننده یا تلویزیون است. این استاندارد به تازه‌گی به تصویب رسیده و محصولات کمی برایش وارد بازار شده است که از جمله شاخص‌ترین این محصولات باید به روتر AD7200 شرکت تی‌پی‌لینک با سرعت ۷.۲ گیگابیت اشاره کرد. البته؛ تمام این سرعت روی فرکانس ۶۰ گیگاهرتز نیست و این روتر از استاندارد 802.11ac و فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

روی فرکانس ۶۰ گیگاهرتز سرعت برابر ۴.۶ گیگابیت است. با فعالیت همزمان چندین کانال رادیویی ارسال و دریافت اطلاعات روی فرکانس‌های دیگر معروف شبکه‌های وای‌فای، سرعت این محصول به مرز ۷.۲ گیگابیت می‌رسد که از شبکه‌های اترنت یک گیگابیتی سریع‌تر است. شرکت تی‌پی‌لینک مدعی است یک فیلم HD در کمتر از ۴۰ ثانیه از روی اینترنت دانلود شده و یک فیلم 4K در مدت هشت دقیقه دانلود می‌شود. همچنین؛ این روتر به کاربران اجازه می‌دهد ۲۰۰ عکس Full HD را در کمتر از یک ثانیه دانلود کنند.

مشخصات سخت‌افزاری این روتر شامل یک پردازنده دو هسته‌ای ۱.۴ گیگاهرتزی، دو درگاه USB 3.0، چهار درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی و یک درگاه WAN است. قیمت فعلی این دستگاه ۳۵۰ دلار است.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *