جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رونمایی گوگل از Google Assistant

کمپانی گوگل روز گذشته  به طور رسمی در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود موسوم به Google I/O 2016 از دستیار دیجیتالی شخصی خود به نام Google Assistant رونمایی کرد.

رونمایی گوگل از  Google Assistant
ساندار پیچای مدیرعامل و مرد همه کاره کمپانی گوگل، در آغاز این مراسم به روی صحنه آمد و با عبارت “یک دستیار مکالمه ای” از این دستاورد مهندسان خود یاد کرد که می تواند “یک مکالمه دو طرفه” را با کاربران برقرار کند. “ما می خواهیم تا از کاربران خود بپرسیم که چگونه می توانیم به آن ها کمک کنیم”

این تکنولوژی از طریق صدای کاربران فعال می شود و در دستگاه های مختلف قابل استفاده است. اما رابط کاربری آن در قالب یک ربات چت همانند مسنجر M فیس بوک طراحی شده است. این دستیار گوگل برای اپلیکیشن پیام رسان موبایلی Allo طراحی شده که این اپ نیز امروز در این کنفرانس رونمایی شد.

 

کمپانی گوگل در طی سال های اخیر، مطالعات و پژوهش های گسترده ای را در زمینه هوش مصنوعی و تکنولوژی های مرتبط با آن انجام داده و نتیجه آن نیز، استفاده از این قابلیت در برخی از نرم افزارهای این شرکت بوده است.

 

این سیستم روز به روز در حال تکمیل است و اگر به یاد داشته باشید ساندار پیچای سال گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام کرده بود که تکنولوژی تشخیص صدای این کمپانی می تواند با درصد خطای کمتر از 8 درصد کار کند.

 

پیچای در کنفرانس امروز اعلام کرد که از هر پنج عبارت جست و جو شده در گوگل توسط آمریکایی ها، یک درخواست از طریق صوت انجام می شود.

 

در سال های اخیر، بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیای فناوری به استفاده از ربات های چت روی آورده اند و دستیارهایی همانند الکسای آمازون که در اسپیکر اکوی این شرکت استفاده شده و از طریق صدای کاربر فعال می شوند، می توانند آغازگر شیوه ارتباطی جدیدی باشند و قطعاً با استقبال خوبی از سوی کاربران نیز همراه خواهند شد.

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *