جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عکس های گیگا پیکسلی گوگل

گوگل در حوزه عکاسی اصلا برند مشهوری نیست اما اگر به وب‌سایت فرهنگی این شرکت سر بزنید متوجه می‌شود که این موضوع برای با ارزشترین شرکت جهان چقدر جدی است. گوگل از 1200 اثر هنری مهم عکس‌های فوق‌العاده با کیفیت گرفته است. هزار عکس آخر گوگل هم در چند ماه گذشته به لطف دوربین هنری(Art Camera) این شرکت گرفته شده است.

عکس های گیگا پیکسلی

زمانی که این دوربین را مقابل یک اثر هنری قرار می‌دهند، ابتدا چهار گوشه آن را اسکن می‌کند تا اندازه واقعی کار را به دست بیاورد. سپس عکس تابلو را اینچ به اینچ اسکن می‌کند تا کل کار گرفته شود. حالا هر اینچی که اسکن شده به سرور گوگل فرستاده می‌شود تا آنجا کنار هم گذاشته شود و تنها در مدت چند ساعت یک تصویر یک گیگاپیکسلی به دست می‌آید. البته این دوربین نمی‌تواند اجسام 3 بعدی و یا تابلوهای خیلی بزرگ را اسکن کند، اما سرعت بالای آن می‌تواند کمک کند تعداد زیادی تابلو را در زمان کوتاه اسکن کند.

در زمینه دوربین‌های با کیفیت شرکت‌های زیادی فعالیت دارند. برای مثال دوربین DarkEnergy سال گذشته عکسی با کیفیت 750 مگاپیکسل گرفت. اما حالا گوگل اولین شرکتی است که دوربینی با این کیفیت ساخته است. گوگل دوربین فوق‌العاده با کیفیت خود را با نام دوربین هنری معرفی کرده است و از آن تنها برای عکاسی از تابلوهای با ارزش قدیمی استفاده کرده.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *