جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تقلید هواوی از آیفون

در بازار دستگاه‌های اندرویدی، بارها و بارها شاهد به‌کارگیری قابلیت‌های جدید در گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم که پیش از این در آیفون‌های تولیدی اپل به‌کار گرفته شده بوده است. در سمت مقابل نیز روند مشابهی وجود دارد و چه در بعد سخت‌افزاری و چه در قالب سیستم‌عامل iOS شاهد پیاده‌سازی قابلیت‌های موجود در اکوسیستم اندروید بوده‌ایم..

تقلبید هواوی از آیفون

هیچ شکی نیست که این روند در نهایت به سود کاربران خواهد بود تا بتوانند از قابلیت‌های مختلف در قالب دستگاه هوشمند مورد علاقه خود استفاده کنند. با این وجود، مسئله‌ای که اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت، الگوبرداری از قابلیت‌های کاربردی و در طرف مقابل، پرهیز از تقلید کورکورانه است. موردی که به‌نظر می‌رسد از چشم طراحان و مسئولان شرکت چینی هواوی دور مانده است.

به‌منظور درک هرچه بهتر تقلید کورکورانه بد نیست نیم نگاهی به تصویر زیر داشته باشید. تصویری که در نگاه اول به‌نظر می‌رسد در آن دو آیفون شرکت اپل روی هم قرارگرفته‌اند اما با نگاهی دقیق‌تر، شما را متوجه قرارگرفتن آیفون شرکت اپل روی گوشی هوشمند P9 هواوی خواهد کرد.

آنچه مشخص است، کپی‌برداری هواوی در طراحی، ظاهر و فراتر از این، حتی محل تعبیه المان‌های سخت‌افزاری و درگاه‌های ارتباطی به چشم می‌خورد. با این وجود، نکته مهم‌تر، استفاده از پیچ‌‌های پنج‌سو یا پنتالوب است که فعالان بازار آن را مشخصه مشهود آیفون‌های تولیدی شرکت اپل می‌دانند.

پیچ‌های وحشتناک شرکت اپل در واقع سدی برای تعمیر گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند تا کاربر در تعمیر دستگاه خود در منزل به بن‌بست بخورد و حتی برخی تعمیرکاران نیز در این راه با دشواری روبرو شوند. در واقع علاوه بر انتقادی که در خصوص کپی‌برداری بی حد و اندازه از محصول اپل وارد است می‌توان موضوع مهم‌تر یعنی کپی‌برداری و به‌کارگیری قابلیتی که نه‌تنها کاربردی نیست بلکه مانعی در برابر راحتی هر چه بیشتر کاربر به حساب می‌آید را مطرح کرد. تنها دلیلی که می‌توان در استفاده هواوی از پیچ‌های پنج سو ذکر کرد، تلاش برای شبیه‌شدن هر چه بیشتر P9 به آیفون تولیدی شرکت اپل است.

این در حالی است که شرکت‌های مختلف همواره در تلاشند تا فرایند تعمیر و تعویض قطعات را با راحتی هر چه بیشتر همراه سازند. به عنوان نمونه، می‌توان به جی 5، محصول جدید ال‌جی اشاره کرد که تعویض راحت قطعات در قالب بهره‌مندی از قطعات ماژولار و تعمیر راحت به واسطه بهره‌گیری از کانکتورهای فشاری-قفل‌شدنی را در دستورکار قرار داده است.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *