جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


واتس‌آپ را روی ویندوز و مک

واتس‌آپ یک برنامه پیام‌رسان همراه چند سکویی است که به شما اجازه رد و بدل کردن پیام‌ها را می‌دهد. این مکانیزم به گونه‌‌ای طراحی شده است تا کاربران بدون نیاز به پرداخت هزینه برای پیام‌های کوتاه توانایی ارسال داده‌های خود را داشته باشند. تاکنون پیام‌رسان واتس‌آپ در دستگاه‌هایی همچون آی‌فون، بلک‌بری، آندروید و….. در اختیار کاربران قرار داشت، اما از امروز کاربران دسکتاپ نیز این توانایی را خواهند داشت تا از این برنامه پیام‌رسان محبوب استفاده کنند.

 واتس‌آپ را روی ویندوز و مک


واتس‌آپ اعلام کرد از امروز نسخه محلی و دسکتاپی این برنامه پیام‌رسان روی دستگاه‌های ویندوزی و مک در اختیار کاربران قرار دارد. شرکت فیس‌بوک که مالکیت واتس‌آپ را در اختیار دارد، در این ارتباط گفته است که این برنامه از اعلان‌های دسکتاپی، میان‌برهای صفحه کلید و قابلیت‌های دیگر به خوبی پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ بومی این توانایی را دارد تا همه پیام‌ها را با نسخه‌ همراه واتس‌آپ همسان‌سازی کند. اوایل همین هفته بود ‌که تصاویری به بیرون درز پیدا کرد که نشان می‌داد برنامه دسکتاپی به زودی در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

برنامه‌ای که به شما این توانایی را می‌دهد از طریق کامپیوترهای شخصی پیام‌هایی را برای دوستان خود ارسال کرده و فایل‌های خود را با آن‌ها به اشتراک قرار دهید. علاوه بر این نسخه دسکتاپی واتس آپ، برنامه پیام‌رسان فیس‌بوک که یک نسخه مستقل بوده و سرویس‌های خاص خودش را برای وب و کامپیوترهای شخصی ارائه می‌کند را به یکدیگر متصل می‌کند. همچنین، این ابزار جدید سرویس‌های مورد نیاز کاربران را بیش از پیش در دسترس آن‌ها قرار خواهد داد و این توانایی را خواهد داشت تا به سرعت به همه‌گیر شدن واتس آپ کمک کند. بر اساس آمارهای منتشر شده واتس آپ به‌طور ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد، اما این حرکت جدید باعث خواهد شد تا واتس آپ در مدت زمان کوتاهی از پسر عموی خود پیشی بگیرد.

برنامه دسکتاپی واتس آپ این توانایی را دارد تا با سیستم‌عامل‌های مک نسخه 10.9 (MacOS X 10.9)، ویندوز 8 یا بالاتر از آن کار کند. (در نتیجه اگر از نسخه‌های پایین‌تر این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنید، این برنامه در دسترس شما قرار نخواهد داشت.) بعد از آن‌که برنامه مربوط را نصب کردید، باید یک کد QR را با استفاده از نسخه واتس آپ همراه اسکن کنید. این ویژگی در بخش Settings و در قسمت WhatsApp Web قرار دارد. اگر کد QR شناسایی شود، هویت شما روی کامپیوتر دستکاپ تصدیق خواهد شد. واتس آپ ویژه دسکتاپ به تلفن همراه شما متصل شده و از آن برای همسان‌سازی پیام‌ها استفاده می‌کند. به کارگیری این فرآیند باعث می‌شود تا داده‌ها به‌طور مقاوم و با اطمینان ارسال شوند، البته این موضوع بستگی به نوع کارکرد شما نیز دارد. این شرکت پیش‌نهاد داده است تا تلفن خود را به وای فای متصل کنید. برنامه دسکتاپ با نسخه همراهی که آگوست سال گذشته میلادی منتشر شد، تفاوت چندانی ندارد. شما این توانایی را دارید تا مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کرده و اموجی‌ها و فایل‌ها را به پیام‌ها ضمیمه کرده و برای آن‌ها ارسال کنید. همچنین این توانایی را دارید تا از فرمان‌های صوتی نیز نیز استفاده کنید. برنامه جدید تنها چند روز بعد از آن‌که این شرکت مسائل حقوقی خود را در ارتباط با دسترسی به داده‌ها در کشور برزیل حل کرد منتشر شده است. تاکنون یک قاضی این کشور در دو نوبت  این سرویس را در کشور برزیل تعلیق کرده و حتا خواستار اجرای احکام قضایی برای مدیران اجرایی فیس بوک شده است، به دلیل این‌که از مدیران فیس بوک درخواست کرده بود دسترسی به سرویس رمزنگاری پیام  را که در ارتباط با تحقیقی در مورد قاچاق مواد مخدر بود صادر کنند که مدیران اجرایی فیس بوک اجازه این کار را ندادند.

بدون شک داشتن یک نسخه دسکتاپی برای برقراری ارتباط با آشنایان نه فقط برای دوست‌داران این برنامه خبر خوشی به شمار می‌رود، بلکه در عمل کار را برای بسیاری از کسب و کارها ساده می‌سازد. به ویژه زمانی که نیازمند همسان‌سازی پیام‌ها هستید. اقدام اخیر باعث شده است تا واتس آپ هم‌طراز با رقیبان خود اسکایپ، پیام‌رسان فیس بوک و تلگرام قرار گیرد. برنامه‌هایی که همگی یک نسخه دسکتاپی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

واتس‌آپ در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک قابلیت‌هایی همچون ارسال دعوت‌نامه‌ها  از طریق برچسب‌های NFC و کدهای QR برای کاربران را در کنار تماس ویدیویی در اختیار کاربران خود قرار دهد. تعلل در پیاده‌سازی مکانیزم تماس ویدویی باعث شده است تا واتس آپ از دیگر رقبای خود در این زمینه عقب بماند.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *