جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تعویض اپراتور با شماره خودتان

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دستورالعمل اجرایی شدن ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه یا همان (Mobile Number Portability) را تصویب کرد تا مشترکین اپراتور‌ها بتوانند از فضای رقابتی پیش رو بهترین استفاده را ببرند.

تعویض اپراتور با شماره خودتان
هم‌اکنون اگر مشترک تلفن همراهی از خدمات اپراتور خود راضی نباشد و یا در اپراتور دیگر جذابیت‌ها و خدمات بیشتری ببیند، تنها راه ایجاد تغییر این است که سیم‌کارت آن اپراتور دیگر را خریداری کند. اصلی‌ترین مانعی که افراد اپراتور خود را تغییر نمی‌دهند این است که آن‌ها نمی‌خواهند کسانی را که سال‌ها با هم در ارتباط بوده‌اند، به‌دلیل تغییر شماره از دست بدهند.

ترابرد‌پذیری این امکان را به افراد می‌دهد که با همان شماره قبلی از خدمات و شرایط اپراتور دیگر استفاده کند. براساس آیین‌نامه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات وقتی مشترک درصورت داشتن شرایط لازم درخواست جابه‌جایی داد، اپراتور فرستنده نباید با مشترک به‌منظور تشویق وی به انصراف از درخواست، به هر نحوی ارتباط برقرار کند.

اپراتور پذیرا نیز در این فاصله باید با رعایت اصل عدم‌تبعیض، همان خدماتی را که به مشترکان قبلی خود می‌دهد، به مشتریان جدید هم بدهد. به گفته‌ عباسی شاهکوه، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات نباید خدماتی مضاعف به مشترکان جدید بدهند که فضای رقابت ناسالم شود.

برای اسباب‌کشی به اپراتور پذیرا، باید سیم‌کارت فعال و جدید در گوشی‌مشترکان قرار بگیرد. بنابراین اپراتور پذیرا باید پس از دریافت تایید نهایی درخواست ترابرد توسط مرکز مدیریت ترابرد و اعلام اجرا، در مدت زمان تعیین شده، نسبت به تحویل سیم کارت جدید به مشترک اقدام کند.

مشترک نیز موظف است در زمان معین نسبت به فعال‌سازی سیم کارت خود اقدام کند. درصورت استفاده نکردن از سیم کارت جدید و غیرفعال شدن سیم کارت قبلی مشترک در اپراتور قبلی یا همان اپراتور فرستنده، همه مسئولیت‌ها و عواقب مرتبط با قطع ارتباط به‌عهده مشترک خواهد بود. وقتی سیم کارت جدید فعال شد، اپراتور پذیرا باید خدمات خود را تا ۵ دقیقه ارائه کند.

حساب‌کتاب جابه‌جایی
مشترک باید قبل از جابه‌جایی، صورت‌حساب‌های پیشین خود را پرداخت کند. طبق دستورالعمل ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، اپراتور پذیرا باید به ازای هر شماره جابه‌جاشده ۱۰ هزار تومان به اپراتور پایه(فرستنده) بپردازد و اپراتور پذیرا حداکثر ۵۰۰ تومان از مشترک اخذ کند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *