جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ال.جی G5 در بازار ایران

در بازارهای موبایل پایتخت، ال.جی G5 حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

ال.جی G5 در بازار ایران
جدیدترین گوشی کره‌ای از کمپانی ال.جی که پرچمدار این برند محسوب می‌شود رسما وارد بازار ایران شد.


جدیدترین مدل از برند کره‌ای ال.جی برخلاف مدل قبلی پرچمدار خود که با بدنه چرمی تولید شده بود، با بدنه فلزی و در ۴ رنگ صورتی، طلایی، نقره‌ای و نوک مدادی تولید و به بازار عرضه شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ال.جی در مدل G5 سعی کرده است که با ارائه اکسسوری و لوازم جانبی به همراه این گوشی، رضایت خریدارانی که به دنبال خرید گوشی با دوربین قدرتمند هستند به دست بیاورد. براین اساس علاوه بر دو دوربین جلو و عقب تعبیه شده در G5، یک دوربین سوم نیز برای این مدل طراحی شده است.

این دوربین سوم که به صورت لوازم جانبی گوشی بوده و به آن متصل می‌شود هم به عنوان یک باتری دوم کار می‌کند و هم نقش دوربین با کیفیت بالاتر را برای عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی ایفا خواهد کرد.

ال.جی G5 در بازار ایران1

دوربین جانبی سلفی ۳۶۰ درجه، هندزفری قدرتمند و ربات هوشمند از دیگر ماژول‌هایی است که همراه با G5 عرضه شده است.

دوربین سوم گوشی ال.جی G5 با نام ماژول CAM Plus شناخته می‌شود و علاوه بر اینکه می‌تواند کنترل فیزیکی گوشی را هنگام عکاسی بیشتر کند، کمک می‌کند تا با استفاده از کلید‌های فیزیکی، تصاویر بهتری در مقایسه با حالت عادی ثبت شود. علاوه بر اینکه این دوربین دارای باتری هزار میلی آمپر ساعتی است که در مواقع اضطراری نقش یک پاور بانک را ایفا می‌کند.

از آنجایی که ال.جی در این گوشی روی کیفیت دوربین تمرکز داشته است دوربین اول این گوشی ۱۶مگاپیکسلی و دوربین دوم آن ۸ مگاپیکسلی انتخاب شده است که از نظر کاربران این مدل، دارای کیفیت خوبی هستند. اما با این وجود، کیفیت دوربین بکار گرفته شده در این مدل، تفاوت چندانی با G4 ال.جی ندارد و این به نوعی نقطه ضعف محسوب می‌شود.

از سوی دیگر آنچه که از نظر کاربران، نقطه ضعف دوربین سوم محسوب می‌شود نحوه جایگیری آن در پشت دستگاه، نحوه جدا شدن آن از دستگاه و نیز دشواری در حمل و نقل این دوربین است و به اعتقاد برخی کاربران، از نظر زیبایی توجیه ندارد. حتی برخی خریداران معنتقدد که برای خارج کردن باتری از ماژول قبلی و اتصالش به ماژول جدید، حتما باید به زور متوسل شد.

کیفیت بالای نمایشگر و قابلیت همیشه روشن ماندن با استفاده از فناوری Always On Display آن نیز از دیگر ویژگیهای G5 ال.جی است اما این نمایشگر با اندازه ۵.۳ اینچی با توجه به نسل قبلی‌اش کمی کوچک‌تر شده است؛ البته این نمایشگر در مقایسه با نمایشگر قبلی، شفافیت و روشنایی بیشتری دارد و می‌تواند زیر نور مستقیم هم خوانایی لازم را داشته باشد.

ال.جی G5 دارای تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام با ۴ گیگابایت رم و چهارهسته‌ای است. باتری این گوشی قابلیت تعویض دارد. اما با این حال کارشناسان معتقدند که باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی از جنس لیتیون-یون انتخاب خوبی برای این گوشی نیست و با توجه به تراکم پیکسلی بالای نمایشگر G5 که مصرف زیادی دارد، این باتری جوابگو نخواهد بود.

ال.جی G5 در بازار ایران2

ال.جی G5 دو سیم کارته است و از شبکه نسل چهارم 4G پشتیبانی می‌کند و علاوه بر حافظه‌ داخلی ۳۲ گیگابایتی، امکان استفاده از کارت حافظه‌ جانبی تا ظرفیت ۲۰۰ گیگابایت را نیز دارد. در این گوشی شیار قرار گرفتن سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌ جانبی به صورت مشترک تعبیه شده است و کاربر باید از یکی از این دو امکان استفاده کند که این موضوع نیز به مذاق طرفداران ال.جی خوش نیامده است.

جدا کردن قسمت پایین گوشی برای استفاده از اکسسوری‌ها و ماژول‌های درنظر گرفته شده برای این گوشی، از جمله نقاط ضعفی است که کاربران برآن تاکید دارند و می‌گویند این اقدام، باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود و در دراز مدت امکان خراب شدن آن وجود دارد.

به طور کل ال.جی در مدل 5۵ خلاقیت و نوآوری را در بخش سخت‌افزاری بسیار مورد توجه قرار داده اما از نظر طراحی و ساخت شاهد تفاوت خاصی با مدل قبلی این برند نیستیم. خریداران قیمت این گوشی را نیز بالا می‌دانند.

منبع مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *