جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سمینار نقش نوآوری و خلاقیت

نخستین سمینار نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی با حمایت همراه اول و با هدف توسعه صادرات محصولات و کسب‌وکارهای نوپا و نوآور با حضور رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، قائم مقام شرکت ارتباطات سیار ایران، اعضای اتاق بازرگانی ایران و تشکل های تخصصی این اتاق و جمعی از اساتید دانشگاه و کسب و کارهای فعال در حوزه دیجیتال در سالن همایش های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

سمینار نقش نوآوری و خلاقیت

در این سمینار دکتر نیکوفر قائم مقام همراه اول ضمن اشاره به فعالیت های همراه اول برای راه اندازی زیرساخت های موبایل باندپهن در کشور، اظهار داشت: همراه اول اولین اپراتور بود که زیرساخت های موبایل باندپهن در کشور را وارد ایران کرد و این امر باعث رونق و پویایی خاصی در حوزه کسب و کارهای دیجیتال شده است.

وی افزود: امروز همراه اول تنها یک اپراتور موبایل نیست، بلکه ما امروز با مجموعه ای از شرکت های فعال در حوزه دیجیتال و دانشگاه های معتبر کشور در حوزه فناوری در ارتباط هستیم.

وی در پایان تأکید کرد: همه ما می دانیم که فعالیت در حوزه های نوآورانه و دیجیتال بسیار تجربه خطیر و در عین حال پر ریسکی است؛ اما تجربه نشان داده که نباید ترسید. چرا که ترس عامل اصلی مرگ ایده های نوآورانه است.
به گفته دبیرخانه سمینار تاکنون بیش از 80 ایده جدید در حوزه های مختلف به دبیرخانه ارائه و در نهایت قرار است 8 ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب شود. معیار انتخاب ایده های برتر در این سمینار براساس چهار معیار، اقتصادی بودن، بازارپسند بودن، در نظرگرفتن ادراک عمومی و میزان پیاده سازی ایده اعلام شده است.

گفتنی است افراد برتر در این حوزه با حمایت اتاق بازرگانی و همراه اول برای مسابقاتی که در نمایشگاه جیتکس دبی برگزار می‌شود اعزام می‌شوند. رقابت در جیتکس به گفته نماینده این نمایشگاه در 5 روز و میان 400 استارت‌آپ برگزار می‌شود و همچنین جایزه نقدی به ارزش 100 هزار دلار برای برنده در نظر گرفته شده است و همچنین کارآفرینان می‌توانند از امکان شبکه سازی و جذب سرمایه استفاده کنند. به گفته نماینده جیتکس هشت تیم از ایران می‌توانند جواز حضور در مهمترین نمایشگاه خاورمیانه را کسب کنند.

مرتضی براری نیز در این سمینار گفت: در سال 2012 سهم اقتصاد ICT در دنیا 2650 میلیارد یورو بوده است و در سال 2015 این رقم به 3500 میلیارد یورو رسید. طبق پیش‌بینی‌ها این رقم تا سال 2020 به 5000 میلیارد یورو می‌رسد. حال ما باید ببینیم که اقتصاد ما از این رقم چقدر سهم دارد. گفته میشود سهم ارتباطات از اقتصاد 60 درصد و سهم فناوری اطلاعات 40 درصد است. اما با رشد فناوری و سمت و سوی آن، بزودی شاهد کاهش سهم ارتباطات به کمتر از ۲۰ درصد خواهیم بود در حالیکه سهم فناوری اطلاعات با جهش قابل ملاحظه به بیشتر از 80 درصد میرسد.

در انتها هم چند استارت‌آپ برتر ایرانی ایده‌های خود را معرفی کردند و اساتید دانشگاه و مدیران با آنها بیشتر آشنا شدند. البته اگر شما هم یک ایده خلاقانه دارید و می‌خواهید در این رقابت‌ها شرکت کنید، هنوز دیر نشده و تا پایان ماه می میلادی نیز برای ثبت‌نام فرصت دارید.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *