جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نمایش مستقیم محتویات در جستجوی گوگل

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت گوگل در حال آزمایش و بررسی قابلیت جدیدی است که به بازاریاب‌ها، شرکت‌های فعال در حوزه تولید محتویات چندرسانه‌ای، سیاستمداران و دیگر سازمان‌ها، امکان ارسال مستقیم محتویات به گوگل و نمایش سریع آن‌ها در نتایج جستو را خواهد داد.

نمایش مستقیم محتویات در جستجوی گوگل

گوگل آزمایش این قابلیت را از ماه ژانویه گذشته آغاز کرده و در حال حاضر امکان استفاده از آن را برای طیف محدودی از کسب و کارها، شرکت‌های فعال در حوزه محتویات چندرسانه‌ای و فعالان سیاسی میسر ساخته است.

فاکس نیوز از جمله منابع خبری است که به‌منظور انتشار محتویات مرتبط با نامزدهای سیاسی ( و یا به عنوان مثال در زمانی که وب‌سایت People.com اقدام به انتشار خبرهای مرتبط با مراسم اسکار کرد) با گوگل همکاری کرده است.

گوگل در واقع رابط کاربری تحت وبی را راه‌اندازی کرده که در قالب آن امکان قالب‌بندی محتویات و آپلود مستقیم روی سیستم‌های این شرکت وجود خواهد داشت. این پست‌ها می‌توانند تا 14400 کاراکتر داشته باشند و پیوندی میان این مطالب با تعدادی (تا 10 عکس و ویدئو) مشخص از محتویات صوتی و تصویری نیز برقرار شود. در پایان نیز گزینه‌هایی به‌منظور به‌اشتراک‌گذاری از طریق توییتر، فیس‌بوک و یا ایمیل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

هر پستی نیز به‌طور اختصاصی در صفحه ویژه‌ای قرار خواهد گرفته و به‌صورت چرخشی در نتایج جستجوی مرتبط با آن متن برای مدت یک هفته به نمایش درخواهد آمد. پس از گذشت هفت روز نیز اگرچه پست‌ها همچنان در وضعیت انتشار قرار خواهند داشت اما دیگر در نتایج جستجو به نمایش در نمی‌آیند و تنها از طریق یک لینک امکان دسترسی به آن‌ها وجود دارد.

بر اساس گفته یکی از سخنگویان شرکت گوگل، هنوز هیچ عنوانی برای این قابلیت انتخاب نشده است. او در این خصوص می‌گوید:

” در حال حاضر در مرحله بررسی هر چه بیشتر مشخصات ظاهری و عملکرد این قابلیت، در کنار کاربردهای بالقوه و متفاوت آن قرار داریم.”

این سخنگوی گوگل عنوان کرده قابلیت یادشده، مستقل از برنامه ویژه صفحات همراه شتاب‌داده شده (به‌منظور افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب) است. برنامه‌ای که برپایه آن گوگل اقدام به کش کردن صفحات یا ذخیره نسخه‌هایی از آن‌ها در سیستم خود کرده تا امکان بارگذاری سریع‌تر آن‌ها در هنگام ارسال درخواست از سوی کاربران فراهم شود.

نمایش مستقیم محتویات در جستجوی گوگل1

بررسی آزمایشی این ابزار در حالی انجام می‌شود که شرکت‌های فعال در حوزه محتویات چندرسانه‌ای، بازاریاب‌ها و دیگر فعالین تولید محتویات دیجیتالی به دنبال راهکارهایی برای انتشار مستقیم محتویات روی پلتفرم‌های آنلاین هستند و راهکارهای تشویق کاربران برای بازدید از وب‌سایت آن‌ها تا حد زیادی از دور خارج شده است.

به عنوان مثال، فیس‌بوک با ارائه قابلیت Instant Article این امکان را برای تمامی کاربران ایجاد کرده تا محتوای مورد نظر خود را مستقیما روی این شبکه اجتماعی پذیرش کنند. اپل نیز ابزاری را برای انتشار محتویات ویژه برپایه وب ایجاد کرده تا امکان مدیریت و انتشار مستقیم روی برنامه Apple News را فراهم کند.

در حال حاضر کاربران با مراجعه به آدرس اینترنتی https://posts.withgoogle.com/ می‌توانند از چند و چون این برنامه که در حال حاضر استفاده از آن تنها در قالب دعوتنامه امکان‌پذیر خواهد بود آگاهی یافته و در لیست انتظار قرارگیرند.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *