جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خانه های سه بعدی در مریخ

دیگر باید با آپارتمان مجلل و دوست داشتنی خود خداحافظی کنید، طبق برنامه‌ریزی‎های ناسا قرار است تا سال 2030 ما قادر به زندگی در مریخ باشیم و RedWorks می‎خواهد اولین خانه‎های فضایی چاپ سه بعدی ما را تولید کند.

خانه های سه بعدی در مریخ


یکی از استادان دانشگاه ایالتی آریزونا به نام جکان تانگا، که در ماموریت‎های فضایی ایالات متحده و کانادا نیز مشارکت داشته است، در کنفرانس عصر جدید فضایی دانشگاه MIT بیان کرد: «مریخ نزدیک‎ترین مقصد بعدی ما است. این سیاره امکان‎پذیرترین مقصد برای اقامت‎های بلند مدت است.»
استارت‌آپ کیگان فیتزپاتریک، RedWorks یک سیستم چاپ سه بعدی را طراحی کرده است که از خاک مریخ برای بنای ساختمان‎ها، جاده‎ها و سایر زیرساخت‎هایی که می‎تواند به حفظ حیات انسان کمک کند استفاده خواهد کرد. کرک پاتریک به فست کامپونی گفت: «شرکت‎های بسیار زیادی هستند که روی پرتاب ماهواره‎ها و بردن انسان به فضا تمرکز کرده‎اند، اما یک موضوع مهم که خیلی به آن پرداخته نشده است، زیرساخت‎هایی است که برای ساکن شدن در یک سیاره دیگر به آن نیاز است.»

ایده کرک پاتریک به واسطه موضوع چالش‌برانگیز مطرح شده از طرف ناسا که از مردم دعوت کرده بود تا در طراحی، توسعه و ساخت محل سکونت برای اکتشافات نقاط دور دست فضا با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی مشارکت کنند شکل گرفت. گروه او از مجموعه‎ای از متخصصان زمین شناسی، متخصصان چاپ سه بعدی و طراحان تشکیل شده است که همگی باور دارند می‎توان به راه حلی دست یافت تا به کمک فناوری‎های پیش ساخته به مشکلات بزرگی مثل زندگی در فضا فائق آمد.

RedWorks تنها مجموعه‎ای نیست که قصد دارد زندگی ما در مریخ را امکان‎پذیر کند، سازمان‎های دیگری مثل بوئینگ، ویرجین گلکتیک، اسپیس اکس، لاک‎هد مارتین و بلو اوریجین نیز همگی با این فناوری‎های جدید درگیر هستند تا راه سفر به فضا را تسهیل کنند. در حقیقت، سازمان عصر جدید فضایی بیش از هزار شرکت فضایی خصوصی را شناسایی کرده است و انتظار می‎رود طی یک دهه آینده این تعداد به ده هزار برسد.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *