جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شماره تلفن، تنها نیاز هکرها

هکرها بازهم نشان دادند با وجود تدابیر امنیتی متعدد در گوشی های هوشمند امروزی، فقط چیزی که برای تشخیص مکان و استراق سمع مکالمات تلفنی و پیام های کاربران نیاز دارند، شماره تلفن همراه آنان است.

شماره تلفن، تنها نیاز هکرها

در این شیوه از قابلیت های یکی از خدمات تبادل اطلاعات در شبکه تلفن همراه موسوم به (Signalling System No. 7 (SS7 بهره برداری میشود.


هنگام برقراری تماس یا ارسال پیغام در شبکه، SS7 جزئیات تماس از جمله ترجمه شماره تلفن، انتقال پیغام متنی، محاسبه هزینه تماس و برقرار ارتباط کاربر و شبکه را انجام میدهد.
هکرها از طریق دسترسی به خدمت SS7 و تنها با استفاده از شماره تلفن همراه به عنوان شناسه، به سادگی میتوانند موقعیت گوشی تلفن را بیابند، پیام های ارسال و دریافت شده و همچنین سوابق قبلی آن ها را ببینند، مکالمات تلفنی را شنود و ضبط کنند.
نکته قابل توجه این است که در شیوه مورد بحث، هکر با تجهیزات و قابلیت های گوشی تلفن همراه کاری ندارد، بلکه وی از طریق شبکه تلفن همراه که تحت کنترل هیچ یک از کاربران نیست، به اطلاعات موردنظر خود دسترسی می یابد و شماره تلفن کاربر تنها نقش یک شناسه را ایفا میکند.
این شیوه دسترسی به اطلاعات، راهکاری است که میتواند به عنوان یک ابزار کاربردی برای شناسایی و ردگیری اهداف احتمالی، مورد استفاده سازمان های اطلاعاتی قرار گیرد.

منبع ای سی تی پرس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *