جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کالری غذاها را از گوگل بپرسید

گوگل طبق سیاست های همیشگی خود موظف است به طور مداوم تمامی اپلیکیشن ها و سرویس های فعال خود را برای تمامی کاربران سر تا سر جهان بهبود ببخشد. برخی از این بهبودها با هیاهوی زیادی همراه است اما برخی دیگر به صورت نامحسوس اجرا می شوند. بسیاری از این بهبودهای نرم افزاری در سیستم ابری گوگل اتفاق می افتد و بی سر و صدا به کاربران جهانی این شرکت ارسال می شود. یکی از این قابلیت های مخفی که رفته رفته بهبودهای قابل توجهی داشته، میزان دانش موتور جستجوی گوگل در مورد مواد غذایی است.

کالری غذاها را از گوگل بپرسید


هم اکنون کاربران می توانند درباره میزان کالری موجود در غذاهای خود از گوگل سوال بپرسند و گوگل به خوبی همه جواب ها را می داند. حتی می توانیم در مورد مواد مغذی موجود در وعده های غذایی خود سوال کنیم و نه تنها گوگل می تواند جواب این سوال ها را بدهد، بلکه در مورد غذاهای خاصی که در رستوران های به خصوصی سرو می شود نیز از ما سوال می کند. مثلاً اگر از گوگل بپرسید که چه میزان پروتیین در 89 گرم مرغ وجود دارد، گوگل از شما خواهد پرسید که چه نوع مرغی و از وجود سالادهای بیکن مک دونالد که با مرغ گریل شده سرو می شود نیز آگاه است.

 

بنابراین با این مثال متوجه می شویم دستیار هوشمند گوگل ناو تمامی شرایط یک سوال را نیز در نظر می گیرد.
این قابلیت برای افرادی که به دنبال رژیم های غذایی و کاهش وزن هستند بسیار کاربردی خواهد بود. آنها می توانند قبل از خوردن غذایی که در یک رستوران سفارش داده اند، از گوگل در مورد میزان کالری موجود در آن سوال کنند. با وجود اینکه این موتور جستجو هنوز نمی تواند به عنوان یک سرویس مقایسه ای برای غذاهای مختلف به کار رود، اما می تواند اطلاعات مورد نیاز شما را در این زمینه فراهم کند. بنابراین این قابلیت بالقوه می تواند موتور جستجوی گوگل را به رقابت با اپلیکیشن ها و سرویس های ردیاب رژیم غذایی بیاورد.

 

با همه این تفاسیر به نظر می رسد که گوگل برای بهبود و تمرکز روی سرویس های ردیاب غذایی برنامه ریزی کرده است. در ماه ژوئن سال گذشته، این شرکت یک اپلیکیشن جدید به نام Im2Calories را معرفی کرد که توسط سرویس های هوش مصنوعی گوگل ساخته شده بود. این اپلیکیشن پا را فراتر از شناخت محتویات داخل وعده های غذایی گذاشته و با خواندن عکس های گرفته شده از غذاها، قادر است به کاربران اعلام کند که چند کالری در این وعده غذایی وجود دارد. در حال حاضر این اپلیکیشن برای عموم کاربران عرضه نشده است و گوگل هم هیچ حرفی در مورد تاریخ عرضه عمومی آن به زبان نیاورده است. این اپلیکیشن علاوه بر محاسبه مواد مغذی انواع غذاها می تواند توصیه هایی برای جلوگیری از آلرژی را نیز به کاربران ارایه کند. هنگامی که گوگل این اپلیکیشن را معرفی کرد، Im2Calories تنها در حد سایر اپلیکیشن های سوم شخص موجود در بازار بود اما به دلیل ساختار سیستم های هوش مصنوعی، این اپلیکیشن به طور مداوم در حال یادگیری ست.

 

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *