جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اسکایپ وب بدون نیاز به پلاگین

مایکروسافت حدود یک سال پیش برای اولین بار از سرویس وب اسکایپ خود رونمایی کرد اما برای اینکه بتواند تماس های صوتی و ویدیویی مورد نیاز کاربران را فراهم کند، از آنها می خواست که یک پلاگین یا افزونه را برای مرورگر خود دانلود کنند. مایکروسافت هم اکنون ارسال اسکایپ وب بدون نیاز به هر نوع پلاگینی را آغاز کرده تا در مسیر تعهدات شرکت برای پشتیبانی از استاندارد WebRTC قدمی بردارد.

اسکایپ وب بدون نیاز به پلاگین


در این نسخه جدید، تماس های صوتی و ویدیویی اسکایپ علاوه بر تماس های ویدیویی و صوتی گروهی نیز پشتیبانی می شوند. مایکروسافت هم اکنون تنها به مرورگر اج ویندوز 10 اجازه پشتیبانی از وب اسکایپ بدون پلاگین را داده است اما برنامه ریزی های این شرکت به گونه ای انجام شده که به زودی تمامی مرورگرها مانند کروم و فایرفاکس که از کدک ویدیویی H.264 پشتیبانی می کنند، قادر خواهند بود به اسکایپ وب بدون پلاگین دسترسی داشته باشند.

با وجود اینکه هم اکنون تماس های صوتی و ویدیویی در وب قابل دسترس هستند، به اشتراک گذاری صفحه نمایش اسکایپ و تماس تلفن ثابت همچنان به پلاگین نیاز دارد.
مایکروسافت مدتی ست که قول ارایه پلاگین تماس صوتی و ویدیویی رایگان اسکایپی را به کاربران داده است و این اقدامات، قدم های اولیه برای فعالسازی این سرویس کامل در دستگاه هایی مانند کروم بوک است. پیش نمایش اسکایپ وب بدون پلاگین امروز آغاز می شود و مایکروسافت امیدوار است که بتواند این عرضه را تا آخر ماه آوریل به پایان برساند.

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *