جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت وایرلس خانگی گوگل

به نظر می رسد گوگل در فراهم کردن دسترسی کاربران به اینترنت بسیار مصمم است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. امروزه روش های مختلفی برای اتصال به اینترنت وجود دارد: از کابل و رادیو گرفته تا پهپاد و بالن. شرکت های پیشتاز در عرصه فناوری هیچ گاه دست از نوآوری در این زمینه نمی کشند. گوگل نیز که از این قاعده مستثنی نیست در تازه ترین اقدام خود قصد دارد اینترنت پرسرعت وایرلس را به صورت مستقیم به دست کاربرانش برساند.

اینترنت وایرلس خانگی گوگل


پروژه گوگل فایبر از زمان آغاز تاکنون راه درازی را پیموده و امروزه چند شهر آمریکا تحت پوشش آن قرار دارند؛ اما رویای گوگل به اینجا ختم نمی شود. امکان ارائه اینترنت پرسرعت خانگی و بی سیم می تواند باعث تحولی اساسی در صنعت اینترنت شود و به شرکت های ارائه دهنده اینترنت ابزارهای لازم برای حل مشکل سرویس دهی به کاربران در مناطق دورافتاده را می دهد. امروزه، این شرکت ها ناچارند با استفاده از زیرساخت های کابلی نسبت به فراهم کردن اینترنت اقدام کنند. اما این امکان وجود دارد که این فناوری به زودی به تاریخ بپیوندد.
کریگ بارات مدیر پروژه گوگل فایبر در این باره گفته: “ما در حال آزمایش چند فناوری مختلف وایرلس هستیم. یکی از ویژگی های جالب فناوری وایرلس این است که امکان دسترسی به کاربران در مناطق با تراکم پایین را فراهم می کند، یعنی همان مناطقی که کابل کشی در آنها بسیار گران قیمت تمام می شود. بنابراین، ارائه خدمات وایرلس با استفاده از این فناوری ها به تسریع فراهم کردن دسترسی کاربران به اینترنت کمک می کند.”
اگر گوگل در این زمینه به موفقیت دست پیدا کند، امکان رقابت تنگاتنگ با شرکت های بزرگ ارائه دهنده اینترنت از جمله AT&T، ComCast و Verizon را پیدا خواهد کرد.
بارات در ادامه اینطور می گوید: “تلاش می کنیم راه هایی برای رفع موانع پیش روی مشتریان برای اقبال به این فناوری پیدا کنیم.” اگرچه بارات هنوز جزییات چندانی پیرامون این پروژه افشا نکرده، به نظر می رسد می توان فرض را بر این گذاشت که به زودی تعداد کاربران اینترنت گوگل افزایش چشمگیری پیدا می کند.

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *