جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مایکروسافت در ایران

چندین سال قبل، «سیلیکون ولی» و «وال استریت»، مایکروسافت را محکوم به شکست می‌دانستند، اما ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت طی دو سال گذشته کارهای زیادی انجام داد تا این تاثیر ایجادشده را تغییر دهد و از آن جمله حضور در بازار جهانی و کشورهای در حال توسعه مانند ایران است.

مایکروسافت در ایران
اگرچه هنوز هم این تصور وجود دارد که قدرت واقعی در دست شرکت‌های فناوری جدیدتر با فعالیت مبتنی بر اینترنت همچون فیس‌بوک، گوگل آمازون است. اما هنوز هم یک ناحیه وجود دارد که مایکروسافت می‌تواند گامی جلوتر از سایر شرکت‌های فناوری باشد و آن دسترسی به بازارهای جهانی است.

سیستم‌عامل ویندوز برای چندین دهه استاندارد جهانی برای محاسبات به کار می‌رفته بدین معنا که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان زندگی خود را با فروش و تولید نرم‌افزار بر مبنای مایکروسافت قرار داده‌اند و این موضوع طرفداران زیاد و مشتریان بالقوه‌ای را برای حرکت به سمت جلو به مایکروسافت می‌دهد.

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت بیزینس اینسایدر، نادلا به این موضوع اشاره کرده که مردم در کشورهایی مثل کوبا و ایران که در حال حاضر راهشان برای تجارت با ایالات متحده باز شده است، درخواست کردند که شریک و همکار مایکروسافت باشند.

او می‌گوید: ماه گذشته ایمیلی را از شخصی در کوبا دریافت کردم که می‌گفت فروشنده ویندوز در کوباست. او گفت در آنجا جامعه بزرگی از استفاده‌کنندگان از ویندوز و همچنین سرورهای ویندوز وجود دارد و همچنین درخواست کرد که به عنوان یک شریک مایکروسافت فعالیت کند. پس از تغییر شرایط در ایران نیز، اتفاق مشابهی رخ داد. ایران کشوری است که از جهت اتوماسیون‌های اداری به طور کامل از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند و فردی که از این کشور ایمیل ارسال کرده بود، می‌گفت که به حضور ما در ایران احتیاج دارد.

مدیرعامل مایکروسافت اظهار می‌کند: به هر کشوری که می‌روم، شرکای محلی ما در آنجا حضور دارند؛ طراحان نرم‌افزار، افراد فعال در بخش‌های خدمات درمانی، افراد فعال در بخش آموزشی، کسانی که در سیستم حمل و نقل کار می‌کنند، همه سیستم‌هایی هستند که فعالیت خود را بر پایه‌ فناوری ما ساخته‌اند. در حالی که گوگل و فیس‌بوک هم دسترسی به بازار جهانی دارند، اما شبکه‌ای طولانی‌مدت از شرکای تجاری ندارند که زندگی‌شان به آنها وابسته باشد.

نادلا همچنین به پروژه‌ی Loon گوگل اشاره‌ کرده که می‌خواهد دسترسی به اینترنت را از طریق بالون به سرتاسر جهان فراهم کند. او می‌گوید مایکروسافت امیدوار است با کارآفرینان محلی کشورها کار کرده تا از فضای موجود در سیستم تلویزیونی برای دسترسی به اینترنت استفاده کند.

او می‌گوید: «هدف من از دسترسی به اینترنت، پرواز دادن بالن در فضای هوایی کشورهای دیگر نیست، اما رویای من این است که کارآفرینان محلی را برای راه‌های ارتباطی کم‌هزینه‌تر فعال کنم.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *