جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جریمه ارسال پیامک در حین قدم زدن

استفاده از تلفن همراه و ارسال پیامک در زمان راه رفتن خطرات زیادی در پی دارد که همه به خوبی به آن واقف هستند اما متأسفانه کسی به آن توجه نمی‌کند.

جریمه ارسال پیامک در حین قدم زدن

ایالت نیوجرسی آمریکا برای حل این مشکل راه حل جدیدی پیدا کرده: از این به بعد استفاده از گوشی و ارسال پیامک در حین راه رفتن در خیابان غیرقانونی است و فرد خاطی جریمه می‌شود.

جریمه‌هایی که برای این قضیه درنظر گرفته شده شامل پرداخت ۵۰ دلار؛ ۱۵ روز زندان یا در بدترین حالت شامل هر دوی آنها می‌شود.

خانم «پاملا لمپیت» که یکی از حامیان قانون جدید است؛ می‌گوید: اگر فردی که در حال رانندگی یا راه رفتن در خیابان است؛ جان دیگران را به هر نحوی به خطر بیاندازد؛ باید قانونی وجود داشته باشد که وی را مجازات کند.

اما نظر عموم مردم نسبت به قانون جدید با نظر خانم «لمپیت» متفاوت است؛ بیشتر افراد محلی بر این باورند که باید سطح آگاهی مردم نسبت به خطرات استفاده از اسمارت‌فون در حین راه‌رفتن بیشتر شود.

از سال 2010؛ تعداد حوادث مرتبط با این مسئله حدود 35 درصد افزایش یافته است. همچنین در تحقیق جدیدی که توسط آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد 78 درصد از افراد بزرگسال این کشور حواس‌پرتی در زمان قدم‌زدن را یک مسئله جدی و مهم قلمداد می‌کنند. البته فقط 29 درصد از پرسش‌شوندگان اعتراف کردند که خودشان مرتکب چنین اشتباهی شده‌اند.

منبع آی سی تی پرس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *