جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجتی برای مکالمه با کرم‌های شب‌تاب !

فیلم دکتر دولیتل یکی از بارز‌ترین نمودهای اشتیاق انسان برای مکالمه و ارتباط برقرار کردن با حیوانات است. هر چقدر هم که پیشرفت علم باعث شود رازهای بیشتری از زندگی حیوانات را درک کنیم؛ مطمئنا اینکه از زبان خودشان این رازها را بشنویم برای‌مان جذاب‌تر است! هم اکنون خیلی از محققان در حال ارتباط قرار کردن با دلفین‌ها، نهنگ‌های قاتل و میمون‌ها هستند.

«ما قبلا هم نمایشگرهایی را برای موزه‌ی تاریخ طبیعی آمریکا که در شهر نیویورک واقع است طراحی کرده بودیم که به صورت اینتراکتیو، بازدیدکنندگان را راهنمایی می‌کردند و درباره‌ی محیط زیست به آنها اطلاعاتی می‌دادند»

gadgeti baraye mokalaem ba kermhaye shabtab

 

این‌ها را جوی استین (Joey Stein) می‌گوید، کارآفرین جوانی که گجت برقراری ارتباط با کرم‌های شب تاب را طراحی کرده است. او پیش از این هم در زمینه‌ی ترکیب علوم تکنولوژیک با حیات وحش فعالیت داشته است و این بار هم پروژه‌ی جدید او در کیک استارتر درحال جمع آوری سرمایه است.

این گجت از یک دیوایس سخت افزاری و یک نرم افزار برای تلفن هوشمند تشکیل شده است. دیوایس سخت افزاری دارای دو چراغ به رنگ‌های قرمز و کهربایی (رنگی مشابه نور ساطع شده از حشرات شب تاب) است که با روشن و خاموش شدن و تکرار الگوهای خاص، باعث برقراری ارتباط با کرم‌های شب تاب می‌شوند. این دقیقا مشابه روشی است که دو کرم شب تاب از آن برای برقراری ارتباط و گفتگو با یکدیگر استفاده می‌کنند.

وقتی که کاربر قصد برقراری ارتباط با یکی از این حشرات را داشته باشد، بر روی نرم افزار تلفن همراه، دسته‌ی مخصوص آن را پیدا می‌کند و سپس عملیات آغاز می‌شود. صفحه‌ی اسمارت‌فون شروع به فلش زدن می‌کند و کاربر باید سنسور تشخیص نور و رنگ گجت مخصوص را بر روی صفحه قرار دهد. با اینکار، گجت هم بر اساس الگوی فلش زدن، شروع به پخش نور در فاصله‌های زمانی از پیش تعیین شده می‌کند؛ این‌گونه است که پیام کاربر به کرم شب تاب مورد نظر منتقل می‌شود و او هم می‌تواند جواب صحبت ما را بدهد!

البته از آنجایی که کرم‌های شب تاب (و تمام حشراتی که با نور ارتباط برقرار می‌کنند) گونه‌های متنوعی دارند، نمی‌توان برای تمام آنها الگوهای از پیش تعریف شده وارد نرم افزار کرد. بنابراین حالتی تحت عنوان «freestyle» یا همان استفاده‌ی آزاد فراهم شده است که کاربر در این حالت می‌تواند به صورت آزاد و با تشخیص خودش، فلش را روشن و خاموش کند و اگر کرم شب تاب به این الگو پاسخ دهد، کاربر می‌تواند آنرا به عنوان یک طرح جدید داخل نرم افزار ذخیره کند.

پروژه‌ی ماجراجویانه و البته جذاب گجت ارتباط با کرم‌های شب تاب، موفق شده است ۵۶۰۰ دلار سرمایه جذب کند. بعد از جمع شدن سقف سرمایه گذاری که مقدار ۱۰ هزار دلار است، قرار است به تمام افرادی که حداقل ۳۰ دلار به این پروژه کمک کرده اند، یک گجت ارتباط با حشرات شب تاب اهدا شود.

 

منبع : gizmag

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *