جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


یک سالگی پریسکوپ

در هفته جاری سرویس پریسکوپ، یک‌سال حضور قدرتمند خود در بازار پخش محتویات آنلاین چندرسانه‌ای را جشن گرفت. سرویسی که در 12 ماه فعالیت خود از یک استارت‌آپ گمنام به یکی از زیرشاخه‌های اصلی شرکت توییتر تبدیل شد حالا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به‌منظور برجسته کردن هر چه بیشتر توانایی‌های پریسکوپ، توییتر آمار و ارقام جالبی را از این سرویس منتشر کرده است. بنابر اعلام این شرکت، 200 میلیون انتشار محتوا ( ویدیوی آنلاین )  برپایه استفاده از این سرویس انجام گرفته که از این مقدار، 100 میلیون انتشار، تنها در سه‌ماهه گذشته صورت پذیرفته است. علاوه بر این، مشاهده روزانه ویدئوهای آنلاین توسط کاربران این سرویس، در مقایسه با ماه آگوست سال گذشته میلادی با افزایش 91 درصدی همراه بوده است.

یک سالگی پریسکوپ

راه‌اندازی سرویس پریسکوپ در تاریخ 26 مارس سال 2015 در حالی انجام شد که رقیب اصلی این سرویس یعنی Meerkat در حال پاگرفتن در بازار محتویات چندرسانه‌ای بود. این در حالی است که با گذشت یک‌سال، سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک لایو (و به زودی یوتیوب کانکت) نیز در بازار نمایش ویدئوهای زنده خودنمایی می‌کنند.

 

اگرچه آمار و ارقام منتشر شده در خصوص عملکرد پریسکوپ کاملا تاثیرگذار است اما با توجه به اینکه رقبای دیگر این سرویس، چنین آماری را منتشر نکرده‌اند نمی‌توان مقایسه‌ای در این زمینه انجام داد.

از سوی دیگر، پشتیبانی توییتر از پریسکوپ نیز تاثیر ویژه‌ای در رشد آن داشته و جک درسی مدیرعامل توییتر بارها و بارها از پریسکوپ به عنوان سرویسی تاثیرگذار در آینده این شرکت یاد کرده است. در سال گذشته میلادی، پریسکوپ موفقیت‌های زیادی را بدست آورده است. عرضه سریع برنامه‌های ویژه دستگاه‌های اندرویدی و iOS و امکان استفاده از این سرویس در قالب دسترسی تحت وب از جمله مواردی است که گزینه‌های متعددی را پیش روی کاربران قرارداده است. این سرویس، از جمله نمونه‌های اولیه‌ای به شمار می‌آید که در قالب نرم‌افزاری مستقل برای اپل‌ تی‌وی عرضه شد. قابلیت‌های جدید مانند پشتیبانی از حالت نمایش منظره‌ای (لندسکیپ)، پروفایل‌های وب، پشتیبانی ویدئویی از گوپرو و مشاهده محتویات منتشر شده در قالب توییت‌ها از جمله مواردی هستند که سریعا برای این سرویس در دسترس قرارگرفتند.

از جمله استفاده‌‌های متداول از پریسکوپ، گزارش رویدادهای مختلفی است که در سراسر جهان به وقوع پیوسته است. به عنوان مثال می‌توان به زلزله نپال، شورش‌های بالتیمور و بحران آوارگان سوری مهاجر به سمت اروپا اشاره کرد. این در حالی است که ستاره‌های محبوبی مانند جیمی فاکس، کریس هاردویک، جان میر و دیگران نیز به سمت استفاده از پریسکوپ روی آورده‌اند تا در سال آینده شاهد نمونه پریسکوپی مشابه با یوتیوب استارز باشیم که در قالب استفاده از آن، تولیدکنندگان ویدئویی به ستاره‌های مشهور تبدیل می‌شوند.

پرسشی که در خصوص آینده پریسکوپ مطرح می‌شود (و احتمالا پاسخ آن را در سال آینده دریافت خواهیم کرد) آن است که این سرویس چگونه درآمدزایی خواهد کرد؟ در حال حاضر شرکت‌هایی مانند Blumhouse (که اولین فیلم ترسناک را برای نمایش از طریق پریسکوپ آماده کرده) در تلاشند تا محتویات تولیدی را به صورت آنلاین نمایش دهند. جنرال الکتریک نیز از سرویس پخش زنده پریسکوپ برای نمایش محصولات متنوع تولیدی بر پایه انرژی‌های پاک استفاده کرده است. راهکارهایی که هرچند به صورت محدود، اما می‌توانند بر بهبود وضعیت مالی غول بزرگ بازار محتویات چندرسانه‌ای، توییتر نیز اثرات مثبتی برجای بگذارند.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *