جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


امکانات امنیتی جدید در Gmail

اگرچه Gmail سرویسی ایمن برای ارسال و دریافت پیام های دیجیتال بین دوستان و آشنایان می باشد اما همواره اطلاعات و داده های شخصی افراد در معرض خطر قرار دارند. گوگل از این موضوع آگاه بوده و بنابراین به دنبال راهکارهایی برای افزایش امنیت خدمات خود از جمله Gmail می باشد و امروز استانداردهای ایمنی جدیدی را برای اپلیکیشن و وب سایت Gmail اعمال کرده است. این ویژگی خود را به صورت اعلانی نمایان می کند که فرد در حین ارسال ایمیل با آن مواجه می شود. این اعلان بدین صورت است که “شما از طریق یک ایمیل ناامن اقدام به ارسال پیام می کنید.”

امکانات امنیتی جدید در Gmail

امروز Gmail مجموعه ای از اعلان ها و ویژگی های امنیتی را بر روی سرویس خود اعمال کرد و با این روش ریسک هک شدن و افشای اطلاعات شخصی را به طور چشمگیری کاهش داده است. از جمله این موارد می توان به هشدار Gmail در حین ورود به برخی سایت ها و یا کلیک بر روی برخی لینک ها اشاره کرد. برای مثال اگر لینکی برای کاربر ارسال شده باشد با کلیک بر روی لینک اعلانی مبنی بر عدم ایمن بودن وب سایت مورد نظر نشان داده می شود و در برخی موارد Gmail به هیچوجه اجازه ورود به سایت مورد نظر را نمی دهد.

علاوه بر هشدار به کاربران در مورد وب سایت های مختلف، گوگل با وب سایت هایی نظیر Yahoo، Microsoftو Comcast همکاری داشته و به دنبال ایجاد کانال ارتباطی خاصی با ویژگی های IETF می باشد تا ایمیل ها از طریق پورتال خاصی رد و بدل شده و در نتیجه از ریسک هایی که سرورهای عمومی را تهدید می کنند در امان باشند.

منبع 9صبح

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *