جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تغییر نحوه نمایش پستها در اینستاگرام

مسئولان اینستاگرام در پستی که در وبلاگ رسمی این شرکت منتشر شده اعلام کرده‌اند تغییرات جدیدی را در خصوص ترتیب نمایش محتویات برای کاربران اعمال خواهند کرد که در قالب آن، ارتباط کاربر با موضوع، ملاک نمایش سریع محتویات برای او خواهد بود و ملاک نمایش بر اساس تاریخ انتشار پست‌ها، منتفی خواهد شد. مسئولان اینستاگرام اظهار امیدواری کرده‌اند این طرح و ترکیب جدید فیدها بتواند تجربه کاربری کاربران را به طور کامل بهبود بخشد.

تغییر نحوه نمایش پستها در اینستاگرام

مدیران این شرکت در گفتگو با CNBC اعلام کرده‌اند در پیاده‌سازی این راهکار از سیستم یادگیری ماشینی برای شناسایی الگوها و تطبیق آن‌ها با رفتارها و احساسات کاربران استفاده کرده‌اند.

در پست منتشر شده توسط اینستاگرام اینچنین می‌خوانیم:

“در صورتی که هنرمند مورد علاقه شما، ویدئویی را از کنسرت شب گذشته به اشتراگ گذاشته باشد، وقتی صبح از خواب بیدار شوید این پست، منتظر شما خواهد بود و این هیچ ربطی به تعداد حساب‌هایی که شما دنبال می‌کنید و یا منطقه زمانی که در آن زندگی می کنید نخواهد داشت. وقتی که بهترین دوست شما هم عکسی از سگ یا گربه جدید خود منتشر کند، تماشای این پست را هم از دست نخواهید داد.”

فیس‌بوک، شرکت مادر اینستاگرام نیز تغییرات مشابهی را از ابتدای سال جاری در سیستم سرخط نمایش محتویات خود پیاده‌سازی کرده است. توییتر نیز از اوایل سال جاری میلادی راهکار مشابهی را پیاده‌سازی کرده که به گفته مسئولان این شرکت، تعامل کاربران با این شبکه اجتماعی و تعداد توییت‌ و بازتوییت‌ها را افزایش داده است.

تغییرات اعمال شده از سوی اینستاگرام در ماه‌های پیش رو به مرحله اجرا خواهند رسید و در طول مرحله‌ای که از آن به عنوان دوره آزمایشی یادشده، این شرکت بازخوردهای کاربران را در این زمینه دریافت خواهد کرد.

بن فاکس رابین معتقد است دلیل پیاده‌سازی چنین راهکاری، ترغیب بیشتر کاربران به تعامل با قابلیت‌های مختلف ارائه شده به واسطه این فرایند است تا کاربران بتوانند محتویاتی که بیش از موارد دیگر به آن علاقمند هستند را مشاهده کنند. به عقیده رابین، این روش در ادامه راه می‌تواند به جذب مخاطبان بیشتر و پس از آن، نمایش بیشتر تبلیغات به کاربران منجر شود تا این راهکار، درآمد بیشتری برای صاحبان این شبکه اجتماعی به همراه داشته باشد. با این وجود، بن فاکس رابین معتقد است در طول زمان ممکن است سلایق و علاقه‌های کاربران تغییر کند و این مسئله‌ای است که باید منتظر ماند و دید اینستاگرام چه طرحی برای آن دارد.
منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *